IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Интересът към електрическите автомобили в България рязко расте

Осем държави настояват ЕС да побърза с изготвянето на общи стандарти за производство и зареждане на електромобили, ние сме сред тях

18:08 | 28.11.10 г. 3
Автор - снимка
Създател
Интересът към електрическите автомобили в България рязко расте

България прояви внезапен интерес към производството на електрически автомобили. На Съвета по конкуренция в Брюксел страната ни се присъедини към писмо на страни, производителки на автомобили, които са се заели да промотират задвижваните с ток двигатели.

Осем държави настояха ЕС да побърза с изготвянето на общи стандарти за производство и зареждане на електромобили, поставяйки срок до средата на 2011 г.

От текста на писмото не става ясно дали България предвижда сама да произвежда електрически автомобили или проявява интерес към създаването и рециклирането на батериите за тях и изграждането на станции за зареждане.

Трите елемента са част от нова стратегия за по-чист автотранспорт, която одобриха министрите за конкуренцията на ЕС.

Държавите, подписали документа, са Германия, Франция, Португалия, Испания – в чиито национални политики е залегнало пускането на пазара на такива коли. Той се подкрепя също от Белгия, Словения, Ирландия и Литва, в които има заводи за производство на леки коли. Както и България, която е единствената държава в ЕС, която не произвежда автомобили.

Осемте искат качването на електрическите коли на заводските конвейри да стане водеща цел на европейската политика за по-чист транспорт, както и да се създаде паневропейска система за зареждането на колите. Те настояват да се предоставят безвъзмездни средства от Европейската комисия за разработването на общи проекти.

Осемте искат още до лятото да е готов стандартът за общ „контакт“ на зареждащите станции в цяла Европа, който да е съвместим с всички изходи на електроколите, за да се избегне хаосът със зарядните на мобилните телефони.

В същия срок експертите в Брюксел трябва да са готови и с модела на електростанция за тези коли, който трябва да е еднакъв на цялата територия на съюза.

Брюксел смята технологиите на двигател, задвижван с електричество и чрез хидрогенни клетки, за най-перспективни. В същото време дава предимство и за развитието на по-икономични конвенционални двигатели и на хибридни автомобили.

Чрез приетата стратегия ЕС иска да си върне лидерската позиция на автомобилния пазар, използвайки производството на нисковъглеродни превозни средства.

Затова се предвижда до 2013 г. в съюза да бъдат въведени нови стандарти за шума от двигателите, по-икономични климатици, както и интелигентни системи за по-спестовно шофиране.

С тези и други мерки ЕС се надява до 2020 г. да намали от 20 на 10% изхвърляните от автомобилите газове. В момента транспортът се смята за един от главните виновници за глобалното затопляне.

По данни на Брюксел до 2030 г. броят на автомобилите в света ще нарасне от 800 милиона на 1,6 милиарда, а през 2050 г. колите и камионите ще са 2,5 млрд. Затова е необходимо да се вземат спешни мерки за намаляване на вредните емисии от тях.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:10 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
railhan
преди 13 години
"чрез хидрогенни клетки"Чрез какви клетки пак? Преводача на статията май е бягал от часовете по химия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 1
GuznaSyvest
преди 13 години
"Както и България, която е единствената държава в ЕС, която не произвежда автомобили."И за чий сме се захванали с това сега?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
Tiki
преди 13 години
В България скоро ще живеят само ***, а Гоце ще бъде пожизнен император. Икономиката пък ще се състои от един завод за производство на каруци и множество центрове за изкупуване на скрап.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още