IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

БДЖ купува нови вагони, ще продава почивни станции

Задълженията на БДЖ към банки сега са около 600 млн. лв., преговаря за заем от Световната банка за 460 млн. лв.

08:04 | 04.10.10 г. 3
Автор - снимка
Създател
БДЖ купува нови вагони, ще продава почивни станции

“Български държавни железници” ЕАД планира през 2011 година да закупи 20-30 нови вагона, предимно спални, като предвидените средства за това са около 20 млн. лв., съобщи на семинар за транспортните проекти председателят на управителния съвет на компанията Владимир Владимиров.

Той посочи, че при изпълнението на програмата за преструктуриране на дружеството, която е със срок до 2016 г., ще се прецени колко вагони и локомотиви не са необходими и те ще бъдат продадени.

Предвижда се БДЖ да продаде или даде под аренда 9 от общо 14-те свои почивни станции, съобщи още Владимиров. По думите му, в зависимост от пазарната конюнктура, средствата от продажбата на недвижимата собственост и подвижния състав се очаква да бъдат общо 35-60 млн. лв.

В рамките на програмата за преструктуриране на дружеството ще бъде създадена холдингова структура с обособени две дружества, занимаващи ще се съответно с пътнически и товарни превози, които ще са с голяма оперативна самостоятелност, а “шапката” ще се занимава главно със стратегическо планиране.

Във връзка със заем, необходим по време на преструктурирането на БДЖ, в момента се водят преговори със Световната банка (СБ) и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), информира Владимиров. Заемът от СБ е за общо 460 млн. лв., като от тях 100 млн. лв. железниците биха искали да получат в кратки срокове.

Задълженията на БДЖ към банки сега са около 600 млн. лв., а към доставчици – над 100 млн. лв.

За 8-те месеца на тази година загубата на БДЖ е около 24 млн. лв., докато за същия период на миналата година е била към 40 млн. лв.

За последната година от БДЖ са съкратени към 2000 човека и сега там работят около 12 700 човека, но вероятно ще има и още съкращения, информираха от ръководството на жп-компанията.

Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) също води преговори със Световната банка за отпускане на заем, който да е на стойност до 250 млн. лв. и ще е предназначен за закупуване на нови машини за ремонт, каза от двоя страна директорът на НКЖИ Милчо Ламбрев.

Задълженията на компанията към края на август са близо 41 млн. лв., а вземанията – 109 млн. лв., като от тях 98 млн. лв. са от БДЖ.

НКЖИ очаква приходите от инфраструктурни такси за 2010 г. да са към 114 млн. лв. В момента се разработва нова технология за изчисляване на размера на инфраструктурните такси, които се плащат от БДЖ и други превозвачи, като се очаква за 2011 г. те да намалеят средно с няколко процента за превоз на единица товар на км.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:51 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
dessoboy
преди 14 години
Прав си, от 1987г. влаковете в Япония се движат с около 300 км./ч. Доказателство е и японският филм "Влакът стрела" от същата година, който е живо доказателство, а не преувеличаване на историята на влаковете. Дори ако не се лъжа беше по действителен случай. Нашите модерни машини, са много ама много бледо копие на съвремените високоскоростни влакове. За българите е много скъпо да се създаде такава инфраструктура, особено в условия, когато по традиция нашите жп пътници пътуват 20-30 км с влак, а не 300-500 км.Би било хубаво, да се пътува от София до Бургас за 2 часа, от Варна до Велинград за 2 часа, от Русе до Пловдив за 1 час на приемливи цени. Но ще преглътнем този малък недостатък на нашата пътна инфраструктура. http://asia.actualno.com/news_290861.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
lio58
преди 14 години
Години наред транспортните министри си правеха фирми за превози и за да няма конкуренция съсипваха БДЖ. И после защо нямало пътници, ами то скоро и конските каруци ще се движат по-бързо от железниците. В белите страни от 20 години влаковете се движат със скорост над 300 км/час. Ако при нас беше така от София до морето почти няма да се пътува с автобус. А то правят магистрали ама не ги плащат тези дето ги ползват а всички. Добре че и Европа помага.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 0
dessoboy
преди 14 години
"БДЖ" ЕАД яко гълта вода :) Теглят заеми, продават имоти. Опитват се да приберат, каквото могат и ще си продадат акциите и заемите на някой пишман инвеститор. За какво са им вагони като няма инфраструктура? Да не би да предвиждат масов глад и в глада си хората да тръгнат да пътуват с влакове към обетованата земя? При повишаване на стандарта на живот пак с влакове ще се пътува. Какво ще направят с 20-30 спални вагони Ще плащат заплата на 20-30 кондуктора повече. А в бъдеще, като накупуват товарни вагони? Ще конкурират "БЖК" АД или "Булмаркет", това няма как да стане. Опитват се да докопат заема за лични нужди.В европа има стотици хиляди транспортни фирми, които си подбиват цените на автомобилните превози. Превози от врата до врата. БДЖ какво ще прави освен да вози баби за без пари? И желязо за Кремиковци НК "ЖИ" са още по-големи хиени. Ако в БДЖ ЕАД се краде с чувалите, в НК "ЖИ" се краде с вагоните, както разправяше един познат от МВР(ДАНС) за себе си и за баща си, дир. митница.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още