IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще правят нова схема за превозите с автобуси и влакове в страната

Населените места под 30 000 души ще бъдат обслужвани от допълнителни автобусни линии, утвърдени от областните и общинските управи

16:59 | 03.09.10 г. 4
Автор - снимка
Създател
Ще правят нова схема за превозите с автобуси и влакове в страната

Пътническите превози в страната с автобуси и влакове да бъдат координирани посредством изработване на нова Републиканска транспортна схема, предлага Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, като посоченото да бъде включено в новите изменения на Закона за автомобилните превози.

С предлаганите изменения се обхващат всички областни градове, както и такива с население над 30 000 души, уточняват от министерството. Критерият за направленията на превозите е определен след извършен анализ на реалния пътникопоток, твърдят от ведомството. Възлагането на линиите по републиканската транспортна схема ще се извършва чрез конкурс с единни утвърдени критерии и софтуерно определени разписания.

Населените места под 30 000 души ще бъдат обслужвани от допълнителни автобусни линии, утвърдени от областните и общинските управи.

Предвижда се след приемането на Закона за автомобилните превози да бъде променена и Наредба 2, с което ще се въведе понятието „сезонни линии”. По този начин ще бъде дадена възможност за откриването на директни автобусни линии за курортни селища, СПА центрове, райони с културни забележителности и други подобни населени места, които не влизат в републиканската транспортна схема (РТС), посочват от министерството. Времето, през което ще работят тези линии, ще бъде определяно в зависимост от нуждите на курортния център.

Към настоящия момент действат 2750 разписания от РТС. За последните 8 години разписанията са се увеличавали средно годишно със 100 броя, като се извършват около 400 промени по действащи разписания за 1 година. Това води до поява на тенденция за неспазване на разписанията, нелоялна конкуренция, което влошава транспортното обслужване и възникват рискове за безопасността на движението по пътищата, смятат от ведомството.

Оттам обясняват още, че при сега действащата републиканска транспортна схема предложенията за нови разписания, както и възлагането на линиите по тях се прави от общините, а министерството само ги утвърждава.
Това според министерството дава възможност да се предлагат „неограничен“ брой крайни спирки за разписания, които на практика обслужват само частта от разписанието, която е най-атрактивна от пазарна гледна точка, което „изкривява конкуренцията и влошава качеството на услугата“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:53 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 0
Jay Gould
преди 14 години
поредния лобистки закон
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
Спящият бик
преди 14 години
Колкото и да сме свикнали, все могат да ни изненадат с някоя глупост!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
hah
преди 14 години
Сега пък някое автобусно лоби в действие.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
neduded
преди 14 години
изкривява конкуренцията и влошава качеството на услугатаГлупости на търкалета. Регулациите са тези, които изкривяват конкуренцията, а не свободата на превозвачите да определят докъде да ходят и къде да спират. Ако има достатъчно много хора, които да искат да пътуват от точка А до Б защо да не се появи линия или ако хората намалеят пък да няма автобусна линия? Защо трябва държавата използвайки компютърен софтуер да определя това след като има хиляди примери и от България, и от целия свят показващи че намесата на държавата за такива неща повече вреди отколкото помага? Ако има полза от софтуер да оптимизира маршрутите, то нима частниците не могат да го ползват? Как авиокомпании по цял свят правят това? Да не би Меркел да казва на Луфтханза докъде да лети? Това за влошаването на качеството също не е вярно - високото качество е резултат от силна конкуренция и желание на различните играчи да привлекат клиенти, а не защото се дава на една фирма да бъде монополист по даден маршрут...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още