Ръководствата на „Националната електрическа компания“ (НЕК) ЕАД и „Електроенергийния системен оператор“ (ЕСО) ЕАД считат за необходимо да уточнят, че прехвърлянето на отговорността между енергийните дружествата няма да реши проблема с капацитета на електропреносната мрежа в района на Бургас.
Това заявиха днес от двете компании във връзка с коментар от вчера на ръководството на ЕВН България, че продължаващите прекъсвания, макар и за кратко, на тока по Черноморието и въведения режим в няколко селища се дължат главно на недостатъчните инвестиции от страна на НЕК в електропреносната мрежа.
Учудваща е липсата на коментар от страна на ЕВН България по отношение на въпроса защо електроразпределителното дружество сключва непрекъснато договори за присъединяване към мрежата с безбройните нови хотели и взема парите на клиентите си, след като е наясно, че електропреносната мрежа в региона няма такава мощност и не отговаря на всички технически изисквания за свързване на обекти на потребители, заявяват от държавните електроенергийни компании.
НЕК ЕАД и ЕСО ЕАД не носят отговорност за подписването от страна на ЕВН България Електроразпределение АД на изключително голям брой договори за присъединяване към мрежата без това да е съгласувано с тях.
Според Закона за енергетиката и издадения лиценз на ЕВН България Електроразпределение АД, при осъществяване на дейността си лицензиантът е длъжен да отчита интересите на потребителите, като спазва реда и условията за тяхното присъединяване, предвижда възможните затруднения и опасност от нарушаване на електрозахранването и осигурява оперативното управление, координиране и контрол на мрежата, припомнят от НЕК и ЕСО.
Считаме, че не е редно ЕВН да коментира липсата на инвестиции от страна на НЕК ЕАД, когато самото електроразпраделително дружество не прави такива за изграждането на собствен електропровод и електроразпределителна инфраструктура, които ще решат трайно проблема с повишената консумация на електроенергия в пръстена Бургас – Старо Оряхово, смятат от ръководството на НЕК.
„Не е тайна за никого, че ЕВН България има сериозни проблеми по отношение качеството на предлаганите от дружеството услуги в този регион. За това също ли е виновна НЕК? НЕК ли е виновна за постоянното присъединяване на нови и нови абонати, без мрежата да е готова да ги поеме“, коментират от държавните дружества.
Натрупаните проблеми през годините не биха могли да се решат за няколко дни, защото изискват задълбочен анализ и вземане на спешни мерки, а затова е необходим диалог между всички страни, посочват още от НЕК и ЕСО.
преди 14 години НЕК май срам нямат... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години http://meto76.blog.bg/politika/2010/08/16/ednakyv-li-shte-e-arshinyt-za-nek-i-erp-tata.592151 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години ех да имах аз едно от тези хотелчета с режим на тока. Такъв съдебен иск щях да опна на ЕВН че цялото лято щях да си изкарам с него :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години В последните дни се начетох на безумия, че броя на клиентите на електропреносната мрежа (разбирай къщи, хотели, предприятия) трябва едва ли не да се решава от монополистите, предоставящи услугата (ЕРП,НЕК) на база дебелината на кабела. Изглежда не се приема за естествено, че ако има повече потенциални клиенти за определена услуга, доставчика и трябва да направи повече инвестиции и да я осигури. Такова безумие може да съществува само при монопол. И ако частния монопол поне се опитва да си увеличи приходите, присъединявайки нови клиенти, държавния гледа да "инвестира" там, където комисионните (примерно за Доган) са най-добри... отговор Сигнализирай за неуместен коментар