IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомагистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора потъва?

Такава опасност има според председателя на Браншова камара „Пътища” Румен Йовчев

07:44 | 04.08.10 г.
Автор - снимка
Създател
Автомагистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора потъва?

Има реална опасност да се наложи мащабен ремонт на най-новия участък на автомагистрала „Тракия” (Чирпан–Стара Загора). Това съобщава Dnes.bg, позовавайки се на изказване пред „Труд” на председателя на Браншова камара „Пътища” Румен Йовчев.

Според него чисто новият аутобан вече плаче за ремонт, за който са необходими поне 10-12 млн. евро.

„Проблемите са много. Насипите на всички надлези по трасето не са укрепени и заради ерозията устоите им са подронени. Освен това са се появили коловози от двете страни на трасето, а има и голяма вероятност пътят в последните километри преди Стара Загора да започне да потъва”, категоричен е Йовчев.

Затова според него не е виновен изпълнителят на строителството „Трейс Груп”, а зле подготвеният проект от държавата, който бил направен единствено с идеята да бъде възможно най-евтин.

От компанията сигнализираха навреме какви са проблемите, но бившето ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура” не им обърна никакво внимание, обясни шефът на браншовата камара.

Според специалиста по трасето вече има леко вибриране, което не застрашава движението, но след година-година и половина бабунките щели да станат над 1 сантиметър и да се наложи ремонт.

Тогава трябвало да се сложат и добавки, които предотвратяват появата на коловози.

„По приумица на бившия шеф на АПИ Веселин Георгиев беше отменено озеленяването на трасето. Казваше: „Дядо Господ си знае работата” и той щял да озелени, но докато това стане, ерозията си свърши работата”, посочи инж. Йовчев.

Също от криворазбрана пестеливост била отменена облицовката с бетонни плочи на насипите.

Според Йовчев поне 50% е вероятността последните километри на магистралата, които са в райони с оризища, да „потънат” поради липсата на втори отводнителен канал и да се наложи да бъдат строени наново.

Свързани компании:

Трейс Груп Холд АД(T57)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още