IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новите коли у нас с 10% по-скъпи от цените в другите страни от ЕС

Европейските производители проявяват по-голяма чувствителност към доходите на българина за разлика от азиатските

10:01 | 10.07.10 г. 8
Автор - снимка
Създател
Новите коли у нас с 10% по-скъпи от цените в другите страни от ЕС

Българите плащат по-скъпо, за да карат нови автомобили, показа доклад на Европейската комисия, сравняващ производствените цени на 27 марки и около 80 модела, продавани в 27-те страни членки.

Като цяло на българския пазар колите се предлагат с 10% по-скъпо от средното за Европа. Ценовите различия са особено видими при неевропейските марки.

Така например Suzuki Grand Vitara идва у нас на цена, която е с 27,9% по-скъпа от средната за ЕС. Nissan Micra e бил предлаган с една трета по-скъпо, а Honda Civic - с 35%.

Европейските производители проявяват по-голяма чувствителност към доходите на българина, предлагайки на нашия пазар малко по-ниски цени за някои модели, но по-високи за други.

Renault Megane например се е продавала с 5,5% по-евтино в сравнение със средното в съюза, Peugeot 407 - с 2,8% по-евтино, но по-масовата Peugeot 207 e предлагана на цена с 18,6% по-висока от европейската.

При по-високия клас личи, че е по-скъпо да си купиш у нас BMW отколкото в Румъния или Швеция, но отклоненията са в рамките на до 9%.

Mercedes ни оценява като останалите европейци, продавайки до 3,6% по-скъпо.

Индексът представя производствените цени, без ДДС и такса регистрация, защото те се различават в Общността, но европейският паспорт позволява кола да се купи в една държава, а ДДС и такса да се платят в страната по регистрация.

Вижте още

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:36 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

8
rate up comment 2 rate down comment 0
Jack Bauer
преди 13 години
При положение че има предвидено място за резервно колело,защо да е тенденция да се доплаща допълнително,въпросния спрей не върши никаква работа?На мен даже ми се наложи да си купя стелки като допълнително оборудване.Съгласен също и за качеството,само 1мм по-тънка ламарина да монтират разликата е хиляди евро,пък и въобще почти няма такава,повечето е PVC,наистина качество като за третия свят.При тези условия не виждам защо се оплакват вносителите на нови автомобили,че има спад в продажбите над 50%.Явно вече е време да преосмислят коренно предлаганите от тях стоки и услуги.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
Jason
преди 14 години
Дори и тези данни са доста усреднени. Мога да цитирам конкретен случай.Миналата година мой приятел си купи Сузуки Гранд Витара в Лондон за 10 000 паунда(чисто ново) ... по това време рекламите тук бяха за същия автомобил 40 000 лв. а сега са за 34 000 лв.!!!Всичко това при курс на паунда и тогава и сега почти без изменение около 2.30 лв.Изводите са си за нас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 1
hienata
преди 14 години
по принцип е тенденция при всички нови коли резервната гума да се доплаща - в замяна на това има някакъв глупав спрей или нещо подобно..... но що се отнася до качеството - това наистина така, нивото на произвежданите коли е като за 3-ия свят.... много от базовите екстри ги няма, а някои дори имат разлика и в обработката на каросерията и прочие!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
Jay Gould
преди 14 години
Мой познат ходи на няколко пъти до Амстердам за да си купи от от местен дилър на Крайслер своята кола, тази на жена си и на единия си син. Каза, че с пътя, престоя и разходите пак си струва и е по-евтино.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 0
Didkata
преди 14 години
Всъщност, основния проблем идва от местните представители - ако е дистрибутор, като примерно при Хонда, те нямат ресурс да свалят цените. При Фолксваген или Рено примерно, които са представени от производителите, възможността да се предлагат пакетни сделки и т.н. е много по-голяма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 0
maverik
преди 14 години
То затова и продажбите са 40% по-малко :):):) А за качеството на предлаганите у нас " нови " авомобили, Jack е много прав - нищо общо с това ЕС.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 0
Jack Bauer
преди 14 години
Не само че са по-скъпи,ами и качеството е съвсем на друго ниво.Зная го от личен опит.Всички дилъри на нови автомобили така са оскубали колите че нямам думи.Например резервното колело се продава като допълнително оборудване и минава един вид като екстра.Иначе сервизното обслужване е на ниво по цени ЕС 60 евро за час труд.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
Чърчил
преди 14 години
Ми не са прости хората, като гледат как послушно си плащаме най-високи цени на всичко останало защо да не ни дерат и за колите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още