Летният туристически сезон е в разгара си, като погледите са насочени към него особено в условията на криза, когато приходите от чуждестранен туризъм са още по-ценни за страната. Традиционно единствено през месеците юни, юли, август и септември България реализира положително салдо по текущата сметка поради приходите от чужди туристи, които за 2009 г. се оценяват на 2,5 млрд. евро, колкото бяха и през 2008 г.
NasamNatam.com запита някои от водещите туристически агенции за тенденциите при лято 2010 г.
Как започна летният сезон спрямо миналата година?
Диляна Колева-Ангелчева - Главен Мениджър – Външен туризъм, Астрал Холидейз:
Започна повече от добре, но в момента се наблюдава занижен интерес за пътуване в най-високия сезон, който е в края на юли и началото на август – нещо, с което нямахме проблем миналата година.
Василка Панковска, Маркетинг и реклама – Алма тур:
Ако става дума за „Пазар България” динамиката е разнопосочна: или иначе казано българският турист предпочете да почива в България. За месец май и юни създадените резервации са с 47% ръст, спрямо същия период на 2009 г. В същото време се констатира спад към 10% на клиентите, които са избрали да пътуват в чужбина. Най-голям е спадът за Гърция.
Що се касае до посрещащия туризъм, определено има ръст, като за различните пазари, от които пристигат туристите, той варира между 10% и 20%
Таня Будурова, Управител – Алегро турс:
Спрямо миналата година летният сезон започна по-късно и по-трудно. Предполагаме, че това се дължи на икономическата криза, на климатичните условия и липсата на лятно настроение при повечето потребители, както и политическата обстановка в съседна Гърция.
Kакви са очакванията за този летен сезон като цяло?
Диляна Колева-Ангелчева:
Да бъде поне толкова добър, колкото миналата година.
Василка Панковска:
Туроператори, които предлагаме outgoing програми, прогнозираме, че в края на август ще се засили интересът към чартърните ваканции в Анталия, Тунис, Хърватска и Египет. Последните 3 програми стартират от 28.08. и са валидни до средата на октомври. Тогава и цените стават по-ниски и климатичните условия са по-благоприятни, което се надяваме да провокира повече продажби.
Смятаме, че сезонът в България ще е по-успешен от 2009, както за агенциите, които предлагат резервации на български клиенти, така и за посрещащите туроператори и хотелиерите. Като цяло сезонът е още по-динамичен и трудно прогнозируем от 2009 година.Ежедневно се получават страшно много специални оферти и Last minute предложения и паралелно вървят много STOP Sales*, което означава, че някои дестинации или отделни хотели са намерили удачната форма да продадат своите продукти своевременно и на добри цени, като в същото време други ще отчетат лоши резултати, „обирайки” негативите от кризата.
Таня Будурова:
За този сезон е все още трудно да определим очакванията си, но се надяваме, че през следващите 2 месеца продажбите ще са по-добри.
*STOP Sales - съобщение с което хотелите заявяват пред туристическите агенции, че нямат повече свободни места.
преди 14 години Ако пуснат по 15 лв./човек нощувката ще има повече желаещи българи да почиват. То качеството на обслужването в хотела и инфраструктурата около него отговарят на тази цена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Hal haber si niamate kakvo vi 4aka...tozi rust tezi meseci se znaesh oshte minalata godina ,v predvid na tova 4e septemvri mesec borsata imashe rust ...Neznam kak shte e sled avgust kato se ima v previd 4e Sofix sled septemvri pada samo ,a razlikata mezdu indexite i realnata ikonomika e 9 meseca... отговор Сигнализирай за неуместен коментар