Bentley планира да постави нови мащаби не само с качество, но и с цена. „EXP 9 F трябва да е абсолютният връх на т. нар. Sports Utility Segment", заяви мениджърът. Най-скъпите модели в момента са Range Rover и Porsche Cayenne Turbo S, при които според оборудването цената може значително да надвиши 100 000 евро.
Дюрхаймер иска да планира така пазарния старт на автомобила, че продажбеното развитие на Bentley да бъде балансирано. В момента производствените цикли на двете серии Continental и Mulsanne са почти паралелни, което се отразява в относително големи циклични колебания.
През последните няколко години джиповете са един от гарантите за успех в автомобилната индустрия. Въпреки опасенията на някои пазарни наблюдатели, че тенденцията към малки и по-ефективни автомобили може да помрачени перспективите пред доходния пазар на SUV, анализатори и представители на индустрията очакват почти единодушно, че в сегмента търсенето ще расте надпропорционално на общото търсене.
Audi и Porsche също планират нови модели
Причините за продължаващия бум на SUV са многобройни. Автомобилите не са особено икономични, но купувачите ценят допълнителното пространство и комфорта, по-високите седалки. Много производители на автомобили искат да отрежат парче от тази торта и заради това развиват редица нови модели.
Така например друга марка от концерна Volkswagen – Audi, планира разширяване на SUV серията си, която в момента се простира от Q3 до Q7. И Porsche иска да продължи да трупа печалба от бума и през следващата година ще изкара на пазара компактния SUV Macan, след като по-големият Cayenne се превърна в бестселър през последните години.
Преди десет години именно Дюрхаймер избута Porsche Cayenne нагоре въпреки опозицията, която срещна от колегите си, дилърите и автомобилните фенове на емблематичния тогава 911. Колата се превърна в един от най-добре продаваните модели на Porsche, а сега предстои да видим дали Дюрхаймер няма да повтори фурора и с Bentley.