IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пазарът на таблети в България расте, но изяжда този на компютрите

Tрадиционният компютър е незаменим и няма да бъде изместен от мобилните устройства, смята Владислав Иванов от Lenovo

08:17 | 20.03.14 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Личен архив</em></p>

Снимка: Личен архив

Планирате ли някакво сериозно придобиване на компанията тази година?

След като в началото на година придобихме Motorola и IBM няма информация за нови големи сделки, но нищо не се знае, тъй като и за тях нямахме конкретна информация предварително. Като цяло марката е добре балансирана от гледна точка на позиции, за да се стреми към придобиване. Фокусът ни ще бъде в утвърждаването ни в бизнеса с компютрите и търсенето на позиции в нови за нас ниши, каквито ще бъдат таблети, смартфони, смарт телевизори, облачни решения. Това е т.нар. Protect and Attack стратегия на Lenovo, която изпълняваме през последните години.

На какво се дължи според Вас интересът на технологичните гиганти към толкова различни компании в други сфери?

Декларираният интерес от страна на традиционни играчи като Google идва от факта, че пазарът, в който те оперират, стана доста конкурентен. Това доста намалява приходите, които те търсят. Ето защо се целят в нови пазарни ниши, където да не са толкова притиснати от конкуренцията. Освен това от чисто бизнес гледна точка те са акционерни дружества, а акционерите искат да поддържат постоянен темп на ръст. Жизнесът, в който се намират, не им го позволява. Това налага нуждата те да търсят нови полета за работа.

Lenovo произвежда доста добри смартфони като спецификация и потребителско изживяване. Видяхме наистина добри предложения на изложението в Барселона. Ще ги видим ли скоро на европейския пазар?

Световният пазар на смартфоните включва, от една страна, няколко много силни традиционни играчи, а от друга - фирми, които декларираха желание да влязат на този пазар. Lenovo е от вторите и заяви силен интерес да бъде най-основният конкурент на лидерите. Неслучайно направихме стъпка напред с придобиването на бизнеса на Motorola Mobile, което се случи преди месец. С това декларирахме желанието си да влезем в този сегмент в Европа, Близкия Изток, Африка, Северна и Южна Америка. Очаква се сделката да се финализира и да бъде одобрена от съответните регулатори в САЩ, за да можем да направим следващите стъпки в нашето развитие.

Като цяло 2014 г. е година, в която ще навлезем много сериозно в гореспоменатите пазари. Интересно е, че за момента много малко хора знаят, че Lenovo е номер три в света на бизнеса със смартфони според някои анализатори. Според други сме четвърти. С придобиването на Motorola ставаме чист номер три, без да сме влезли в Европа, Близкия Изток, Африка, Северна и Южна Америка. Случили се това, се превръщаме в абсолютен претендент за лидерската позиция, която в момента се дели от Samsung и Apple.

Българският потребител доверява ли се сляпо на конкретна марка или по-често е наясно с това какво точно иска като параметри?

За отделните продукти е различно. Наблюденията, които имаме за PC пазара, ни дават основания да мислим, че там потребителите анализират доста по-детайлно, правят доста по-сериозно проучване и анализ преди да пристъпят към покупка. Това се отчита и при резултатите. Във въпросния сегмент участват много марки, които са силни като имена, но въпреки това не успяха да се преборят за съществен пазарен дял. Дори напротив – не оцеляха. Смятаме, че когато става дума за продукти, които са важни за човека в дългосрочен план, той прави много сериозен анализ преди взимането на решение. Това решение често се взима с търсене на мнения от приятели, познати, чрез посещения в магазини където може да се получи консултация от експерти.

Щастливи сме, че в условията на задълбочено проучване Lenovo е марката, която бива избирана най-често от клиентите. От гледна точка на други бизнеси, като този със смартфони, изборът е по-скоро на база сляпа привързаност към даден бранд. Влизайки на този пазар и в България, ние сме амбицирани да променим статуквото и да накараме клиентите да видят в нашите продукти, нещо, което ще бъде алтернатива за тях.

Последна актуализация: 17:21 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
interim
преди 10 години
Още когато Бил Гейтс и Стив Джобс тръгват да превръщат PC-то в бизнес, всички големи им се смеят, чудейки се за какво са им на простите хора подобни сложни изчислителни машини. Е, явно се оказа че са пропуснали някои очевидни неща - чат, интернет, игри, филми, порно... Сега пак откриват топлата вода всяка година, че лаптопите изместват PC-тата, а таблетите - лаптопите. Просто защото тези неща които го интересуват простия човек ги има вече и на смартфони... Компютрите бавно и постепенно се превръщат отново в не-масов продукт, за хора които наистина имат някаква смислена работа с тях. И не, това не значи по-евтини, а по-скъпи компютри. Няма как продукт който става по-нишов, да бъде по-евтин. Язък че се пише в икономически форум...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 17 rate down comment 1
bgMan
преди 10 години
Ще си купуваш по-евтини ама друг път!Положението е такова от няколко години и цените вече няма на къде повече да падат. Просто компютърджиите се преориентират да продават други неща вместо компютри. Добрите таблети и смартфони са на цените на ентри левъл лаптопите но не могат да дадат и 1/10 от възможностите и производителността им но стадото си е стадо и купува таблети и смартфони на нереално високи цени като си мисли че това е най-добрата покупка. И са щастливи отгоре на това!?!?Нещо твърде много изпростяха хората по целия свят през последните 10-тина годинки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 3
avramcho
преди 10 години
ще си купуваме по-евтини компютри...това е добра новинаа не проблем ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още