IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

31% от българите са заявили намерение да гласуват на евроизборите

Около 15% са хората, които са сигурни, че няма да гласуват на евроизборите, сочи изследване от януари и февруари

13:43 | 30.04.09 г.
31% от българите са заявили намерение да гласуват на евроизборите

В България хората, които са отговорили, че определено ще гласуват на предстоящите евроизбори, са 31%, което е близко до средното за ЕС, съобщи Михаил Христов от информационния офис на Европейския парламент (ЕП) в София при представяне на данни от последното проучване на Евробарометър, цитиран от БТА.

Анкетите за проучването са от средата на януари до средата на февруари и данните са от период, в който все още предизборната кампания не е започнала и затова тези цифри все още не могат да се тълкуват директно като пряко намерение за гласуване.

„Смятам, че на предстоящите избори за ЕП в България избирателната активност може би отново ще бъде около, а вероятно и над средната за ЕС“, прогнозира евродепутатът Кристиан Вигенин.

Около 15% са хората, които са сигурни, че няма да гласуват на предстоящите евроизбори, сочи изследването.

32% от запитаните в ЕС знаят, че европейските избори ще бъдат през 2009 г. и една част от тях знаят, че те ще са през юни. За България тази цифра е 47%.

Вигенин открои в изследването, че България е сред страните, при които най-решаващо за избор за кандидат за ЕП е какви са неговите възгледи по отношение на националните въпроси – 57%, докато средната цифра за ЕС по този въпрос е 35%.

Като тревожен резултат Вигенин посочи, че България е страната с най-висок процент отговори, че няма да се гласува, защото гласът няма да промени нищо – 79%. Същият резултат по думите му е постигнат само в Австрия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:29 | 27.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още