IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Малкото разплатени средства по ОП – най-голям проблем на администрацията

На ДФ Земеделие не му пречи вече нищо, просто трябва да си свърши работата, заяви вицепремиерът Плугчиева

14:29 | 14.04.09 г.
Автор - снимка
Създател
Малкото разплатени средства по ОП – най-голям проблем на администрацията

Едва 90 млн. лв. са разплатените средства по подписаните договори за 2,8 млрд. евро по оперативните програми (ОП) и това е най-сериозният проблем пред администрацията, заяви вицепремиерът по усвояването на европейските фондове Меглена Плугчиева на проведения днес форум под мотото „Ден на Европа – отвътре и отвън“. В събитието взе участие и еврокомисарят по въпросите на потребителите Меглена Кунева.

В отговор на въпрос относно продължаващото неизплащане на изпълнени проекти по програма САПАРД и обяснението на Държавен фонд „Земеделие”, че се очаква разрешение от Министерството на финансите, Плугчиева категорично заяви, че „на ДФ „Земеделие” не му пречи вече нищо, просто трябва да си свърши работата!”.

В изказването си Плугчиева е подчертала, че в момента се разработват правила за Програмата за развитие на селските райони, които целят опростяване, прозрачност и по-добър контрол. Вицепремиерът съобщи, че по тази програма от ЕС са предоставени допълнително 28 млн.лв. за изграждане на широколентов интернет и за проекти в областта на възобновяемите енергийни източници.

В процес на разработка е информационната система за седемте оперативни програми, в която ще бъде включена и Програмата за развитие на селските райони. Целта на системата е постигане на повече публичност и прозрачност при управление на средствата от ЕС, каза още Плугчиева.

Във връзка с поставения от Българска стопанска камара въпрос относно практиката напоследък българските банки да променят едностранно клаузи по договорите за кредит с фирми и частни лица, Кунева препоръча да се заведе колективен иск срещу подобни непазарни действия и да се потърси първо арбитражно, а ако се наложи – и съдебно решение на подобен спор. Тя препоръча и Комисията за защита на потребителите да направи собствено разследване по случая.

Комисар Кунева представи резултатите от европейско проучване, според което потребителите в 27-те страни членки на ЕС са много повече недоволни от услугите, отколкото от стоките, като най-голямо е неудовлетворението от качеството на енергийните и финансовите услуги.

Комисарят съобщи, че предстои от 1 ноември тази година Европейската банкова асоциация да въведе кодекс, който предвижда при смяна на една обслужваща банка с друга в рамките на 14 дни двете банки да поемат включително уведомяването на трети страни за промяната на сметките на съответния потребител, като за целта няма да се дължат никакви допълнителни такси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:12 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още