Част от дейностите по изграждането и модернизацията на жп отсечката Волуяк-Драгоман ще бъдат прехвърлени към новия програмен период (2021 - 2027 година). Това става с правителствено решение за промяна в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" (2014 - 2020), съобщават от правителствената пресслужба.
Участъкът е последната част от проекта за изграждането на жп магистралата от сръбската граница до Бургас, Свиленград и до турската граница.
Договорите за модернизацията на "Волуяк-Драгоман", която се извършва на два етапа, бяха подписани през пролетта на 2021 г. Общата им стойносте почти 367 млн. лв. (без ДДС). Срокът за изпълнение на дейностите е около четири години.
Предвижда се изграждане на нови жп гари по трасето - в Костинброд и Сливница - и модернизация на всички съоръжения по него. Дължината на участъка е около 35 километра, посочват от Националната компания "Железопътна инфраструктура".
На заседанието си в сряда правителството одобри още промени в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" за изминалия оперативен период. Към новия период се прехвърля още и проекта за внедряване на интегрирана информационна система за управление на операции при бедствия и аварии в българските териториални води на Черно море.
От сайта на Изпълнителната агенция "Морска администрация" е видно, че договорът за тази система е подписан през март 2020 г. Цената на проекта е над 13 млн. лв., като отпуснатото европейско финансиране покрива 85% от сумата. Периодът за изпълнение също е почти четири години.
В обхвата му е включено закупуването на специализиран кораб за търсене и спасяване, и за реакция при комбинирани инциденти в морските пространства на България (пожари, замърсявания и др.). При инцидента с "Вера Су" край Камен бряг се оказа, че страната не разполага с подобен специализиран плавателен съд.