Вече са достигнати първите 650 метра от двете тръби на тунел "Железница" от северната страна на съоръжението. От южната в тръбата за София са прокопани 765 метра, а от тръбата за Кулата - 680 метра, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". Съоръжението е най-дългият пътен тунел, изграждан в България, и се строи по австрийски метод - след прокопаването се прави първичната облицовка с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.
Дължината на тунел "Железница" е около 2 километра.
Той е част от проекта за изграждане на АМ "Струма" и има финансиране от Кохезионния фонд на ЕС.
От АПИ съобщават и за напредък при строежа на виадукта преди тунела, като на практика вече е осъществено премостването между двата устоя на съоръжението.
Виадуктът се строи по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия.
Очакванията са, че към края на октомври ще бъде избутан и последният елемент от платното за София. След това ще започне строителството и на платното за Кулата. Плановете са до февруари 2021 година виадуктът да бъде завършен.
Височината на съоръжението в различните части е между 10 и 18 метра, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 метра.
Строителните дейности по тунел "Железница" започнаха през октомври 2019 година и очакванията са пътното съоръжение да бъде изградено през март 2022 година. За целта на обекта се работи денонощно и без почивен ден.