Необходимият бюджет за всички стратегически железопътни проекти у нас след 2021 г. е 4 млрд. лева. Това заяви транспортният министър Росен Желязков на работна закуска с Германо-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) и Австрийското търговско представителство Advantage Austria.
По думите му това включва жп връзките със Сърбия и Северна Македония, участъците Видин-Медковец, Карнобат-Синдел, внедряване на Европейска система за управление на влаковете в няколко участъка в страната, както и развитие на жп възел Варна и този в Горна Оряховица, информира транспортното министерство.
Според министъра до 2030 г. следва да бъдат завършени проектите, разположени на основната трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) мрежа, а до 2050 г. – всички проекти на широкообхватната мрежа.
Желязков заяви, че ще бъдат реализирани и редица пътни проекти. Предстои строителството на магистралите „Русе – Велико Търново“ и „Калотина“, и скоростните пътища „Видин – Монтана – Враца“ и „Мездра – Ботевград“.
Планираният бюджет за тези четири проекта е 3,605 млрд. лева, като тук не е включено завършването на магистралите „Струма“ и „Хемус“, които са в процес на изпълнение.
На срещата бяха обсъдени и текущите концесионни процедури, на които Министерството е възложител, както и предстоящото въвеждане на ТОЛ-системата за камионите.