В Стара Загора, Казанлък, Чирпан и Раднево ще бъдат вложени 99 млн. лв. за модернизация на ВиК мрежата. Средствата са по оперативна програма „Околна среда 2014-2020“. ВиК дружеството подготвя формуляр за кандидатстване, съобщи вчера в Стара Загора регионалният министър Петя Аврамова.
Тя припомни, че в момента с евросредства се строи магистрала „Струма“. Готови са 69 км и предстои изграждането на най-тежкия участък – през Кресненското дефиле.
Безвъзмездната финансова помощ, която България ще получи от ЕС за участъците от Благоевград до Сандански, възлиза на близо 1,2 млрд. лв. През миналия програмен период с 538 млн. лв. евросредства бяха финансирани отсечките от Долна Диканя до Благоевград и от Сандански до Кулата, каза Аврамова, цитирана от пресцентъра на регионалното министерство.
Магистрала „Хемус“ ще даде тласък за икономическото развитие не Северна България. С национално финансиране ще се изгражда и пътят Видин - Ботевград, допълни тя.
Паралелно се ремонтират 517 км републикански второкласни и третокласни пътища. 250 км от тях на стойност 230 млн. лв. се работят по програма „Региони в растеж“ 2014-2020 (ОПРР).
Аврамова посочи, че в област Стара Загора за подобряване на пътната инфраструктура са инвестирани 11 млн. лв. от бюджета и още 41,7 млн. лв. от ОПРР.
В момента с пари по програмата се модернизират 30 км от второкласния път Стара Загора - Раднево, който свързва двете общини с магистрала „Тракия“. Рехабилитира се и второкласният път Чирпан - Симеоновград, който не е ремонтиран от 40 години, но е алтернативен маршрут на автомагистрала „Марица“ и на пътя Поповица – Хасково.
През тази година ще се проведат всички необходими процедури за актуализация на техническия проект за разширяване на пътя от магистрала „Тракия“ до Стара Загора, който е от преди 12 години и предвижда изграждане на две допълнителни ленти.
Извършват се и всички административни дейности, свързани с изграждането на тунела под Шипка. Изготвен е разширен идеен проект за съоръжението, което ще бъде с две ленти за движение и аварийна галерия. Индикативната стойност е около 520 млн. лв.
Има два варианта за строителството му. Единият е чрез публично-частно партньорство или концесия, а другият е да се финансира със средства от бюджета.
„Все още нямаме одобрен вариант, преговорите продължават, като имаме и заявен интерес за концесия на тунела и магистралата Русе-Велико Търново от китайска компания“, посочи Аврамова.
В момента се извършва съгласуване на парцеларния план, касаещ изграждането на западния обходен път на Казанлък, който да поеме трафика от южната страна на съоръжението. Със съвместно финансиране между АПИ и община Казанлък ще се ремонтира и надлез „Арсенал“, по който минават 12 000 души, работещи във военно-промишления завод.