В следващите седмици предстои да стартират тръжните процедури за избор на изпълнители и за надзор на най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле. Трябва да завършим отсечката между Крупник и Кресна до края на програмния период, за да не загубим осигуреното финансиране от ЕС (от оперативната програма за транспорт - бел. р.). Това заяви пред Нова телевизия инж. Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
За отсечката от Благоевград до Крупник в района на село Покровник, където в момента се извършват археологически проучвания, първо археолозите трябва да кажат дали част от откритите находки може да бъдат преместени или ще се търси решение за запазването им.
Има различни варианти, но какъвто и да е вариантът, това ще забави изграждането на отсечката от „Струма“ вероятно с около 2 години, каза инж. Глосов, цитиран от пресцентъра на АПИ.
Той обясни, че всички допълнителни дейности, които ще се наложи да бъдат изпълнени, ще бъдат за сметка на републиканския бюджет, тъй като апликационните форми за отсечките са утвърдени. „Всичко, което ще доведе до оскъпяване на магистралата, ще бъде за сметка на българския данъкоплатец“, каза инж. Глосов.
„Изграждането на километър магистрала у нас е най-евтино в Европа, но това не е за сметка на качеството“, заяви той.
Не е добро състоянието на отсечките, които са построени преди повече от 30-40 години и досега не са основно ремонтирани. Това, което предприемаме, е да обновим старите участъци и съоръженията по тях, за да гарантираме безопасността на движение, подчерта инж. Гласов.
Той посочи, че пътният сектор е недофинансиран от десетилетия, а поддържането на републиканската мрежа струва сериозни средства.
„В момента работим с ограничени финансови ресурси, но с въвеждането на тол системата ще бъдат осигурени много повече средства и ще се постигне нужният баланс между отделните участници в движението, тъй като леките коли сега финансират пътното поддържане, което е несправедливо“, каза инж. Глосов.