България е готова с проекти за пътна безопасност за над 3 млрд. лева, които да предложи за еврофинансиране след 2020 г. Това съобщи пред журналисти министърът на регионалното развитие Николай Нанков, предаде БТА.
Той участва в международната конференция "Пътна безопасност: Нови технологии и добри световни и европейски практики", която е част от календара на българското европредседателство.
Нанков обясни, че ЕК изисква на база на бъдещия дебат, който започва през май по Стратегическата рамка за пътна безопасност, информация от държавите членки какви дейности ще бъдат предприети и какъв е необходимият за това ресурс.
България е представила мерки и дейности за над 3 млрд. лева. От тях 2,6 млрд. лева са за съществуващите пътища. Около 730 млн. лева са за бъдещите магистрали и скоростни пътища, които ще бъдат изградени до 2030 г.
Вече на базата на многогодишната финансова рамка ще се обсъжда нарочен инструмент под формата на програма или фонд за пътна безопасност за периода 2020 - 2030 г.
Нанков декларира, че ще се премине към цялостна и дълготрайна рехабилитация на пътните участъци, вместо само да се кърпят дупки, както в последните 30 г.
Около 8 хил. километра републикански пътища и 12 хил. километра общински се нуждаят от спешна цялостна рехабилитация.
За недофинансирането в пътния сектор той каза, че тол системата няма да е панацея, но ще даде почти три пъти по-голям ресурс от съществуващия и немалка част от него ще бъде насочен за пътната безопасност. За целта ще се използват и бюджетни и общински средства.
Всяка година трафикът се увеличава с 10-15%, увеличава се и броят на товарните автомобили, което носи много проблеми, а финансирането продължава да недостига, отчете на конференцията председателят на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Дончо Атанасов, цитиран от „Фокус“.
Той посочи, че днес ще бъде първата копка на участък от магистрала „Хемус“.
„Наблягам на строителството на автомагистрали като една изключително важна част от пътната безопасност и важен фактор за значителното намаляване на жертвите по пътищата. Състоянието на тунели, на мостове също е важно за пътната безопасност, но те изискват огромен финансов ресурс“, каза още инж. Атанасов.
преди 6 години Ромите винаги са гордостта на политическата ни класа и основна цел за спечелване на гласове от кандидатите. След 2030-та ще останат ромите и бойкочарника на Бойко да си се харесват едни други взаимно и да си се радват на свинският живот заедно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Те могат да стигнат отвсякъде до гората за да си берат дърва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години След 2030-та на ромите ще им е все тая дали в прогнилата *** най-после има нормални пътища или не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Кабинета първо трябва да вдигне опасността по пътищата за да минат по-бързо новите проекти и да не рискува някаква обществена реакция срещу тези харчове. Както би направило всяко едно мафиотско и корумпирано правителство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години То и най-обикновенна пътна маркировка е част от пътната безопасност и не изисква "значителен финансов ресурс", но не се полага. На тия в главите им са само как да "усвояват". отговор Сигнализирай за неуместен коментар