Приключени са строителните дейности по железопътните отсечки Септември-Пазарджик и Пазарджик-Стамболийски от проекта "Модернизация на железопътния участък Септември - Пловдив - част от Трансевропейската железопътна мрежа", съобщават от БДЖ.
С това завършва и изпълнението на първия етап от модернизацията на жп линията София - Пловдив.
Проектът е включен в списъка с проекти на оперативната програма "Транспорт" 2007-2013 г., посочва се в съобщението.
Заради забавянето на проекта ремонтите се довършиха с пари от бюджета, които Националната компания „Железопътна инфраструктура“ трябва да върне.
В съобщението се припомня, че жп линията е една от първите в България. Въведена е в експлоатация през 1873 г. През годините са правени частични преустройства, като през 1962 г. линията е изцяло електрифицирана, а през 1983 г. е завършено нейното удвояване.
С успешното реализиране на проекта се постига движение на влаковете със скорост 160 - 200 км/ч, изграждане на системата ERTMS (Европейска система за управление на влаковото движение) и по-високо ниво на безопасност.
Стойността на модернизацията на жп отсечката Септември - Пазарджик е малко над 57 млн. лева без ДДС. Изпълнител е консорциум "Свителски - РВП Кьоне". Модернизирани са 37 км железен път, 53 км контактна мрежа, 10 моста.
Стойността на модернизацията на жп участъка Пазарджик - Стамболийски е малко над 49,8 млн. лева без ДДС. Изпълнител е ДЗЗД "Ай Джей Ей Железопътна инфраструктура".
преди 7 години От магистрали към ЖП линии.Тук е още по лесно - НЕ СТРОИМ , А МОДЕРНИЗИРАМЕ. ПРОСТО УСВОЯВАМЕ ЕДНИ ПАРИ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар