Изграждането на Интермодален терминал в Русе отпада от обхвата на оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Това реши правителството на днешното си заседание.
Причината е необходимост от допълнително проучване за развитие на товарните превози по направлението север - юг, което да определи ефективността на такъв тип съоръжение, разположено в Русе.
Със средства от оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ ще бъде финансиран проект „Проучване за развитие на жп направление север-юг“, съобщават от пресслужбата на кабинета.
Други изменения, които прие кабинетът в ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, прецизират обхвата на заложените за финансиране жп проекти.
От оперативната програма отпадат жп участъци, за които вече има осигурено финансиране от Механизма за свързана Европа. Това са жп отсечките Волуяк - София - Елин Пелин, Костенец - Септември и жп възел Пловдив.
Предвижда се разширение в обхвата на проекта за подготовка на жп линията Радомир - Гюешево. С окрупняването на проекта по цялото направление София - Перник - Радомир - Гюешево - граница с Република Македония ще бъдат увеличени реалните ползи от изпълнението му.
За участъка Гюешево-граница с Македония парите ще се ползват за довършване на проектирането, поясни транспортният министър Ивайло Московски, цитиран от БТА.
Промените включват още изменение в проекта за реконструкция на гарови комплекси по основната TEN-T мрежа, като жп гара Чирпан се заменя от жп гара Карнобат. В проекта за модернизация са включени още жп гарите Стара Загора, Нова Загора, Казичене, Искър и Подуяне.
преди 7 години Интермодалният терминал на Русе е един от важните проекти, който бе заложен за финансиране по ос 3 на ОП Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020. Съфинансиране по ОП Транспорт 2007-2013 НКЖИ възложи изготвяне на идеен проект и съответните проучвания за изграждане на терминала, който приключи в 12 месечен срок и бе на стойност малко над 5 млн. лева. В резултат бе одобрен идеен проект, подробен устройствен план, преминати бяха и процедурите по опазване на културното наследство и околната среда. Бе одобрено и мястото, където трябва да се изгради терминалът бившата Гара Изток в района на новата промишлена зона.Подадените документи за финансиране така и не са одобрени, затова и още миналата година стана ясно, че проектът вероятно ще отпадне за сметка на друг.Източник: rousse.info отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години А с какви средства ще се финансира интермодалния терминал в Русе? С личните спестявания на Бочко ли? Какво по-добро място за интермодален терминал от такова с наличие в близост на голямо речно пристанище, жп връзки и автомобилен транспорт? Защо направлението север-юг не е приоритетно за поредно трето правителство на Бочко? Не е ли Румъния третия по-големина търговски партньор на България в ЕС след Германия и Италия (по данни на НСИ)? Не е ли мантра на новия кабинет опорната точка за подкрепа на Северна България? Каква борба с демографската катастрофа правите? Или май щом расте двумилионното градище към тримилионно, демографски проблеми няма! отговор Сигнализирай за неуместен коментар