До момента са подписани договори за 44% или 831 млн. евро от бюджета на оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. Към изпълнителите на проекти са изплатени 9% или малко над средното за всички оперативни програми, съобщи в Стара Загора пред журналисти Галина Василева, ръководител на УО на ОП Транспорт 2014 – 2020. Общият бюджет на програмата е почти 1,9 млрд. евро.
Подадени са 35 формуляра за кандидатстване. От тях са одобрени 22, от които 6 за инвестиционни проекти.
Галина Василева коментира, че след промяна на програмата от миналата година стана възможно финансирането на фазирания проект за втора фаза на Западната дъга в София, както и на няколко малки проекти на НКЖИ - за четири пътни надлеза по направлението Септември – Пловдив с планирано начало на строителството през април, както и подстанции по направлението Пловдив – Бургас.
По програмата през този период се изпълняват шест големи проекта. Те са за рехабилитация на жп отсечката Пловдив – Бургас фаза 2 с прогнозна стойност 350 млн. евро, модернизацията на жп линията Елин Пелин – Костенец (460 млн. евро), лот 3.3 и лот 3.1 на магистрала Струма плюс тунел „Железница“ с подписан договор за 378 млн. евро.
За лот 3.2 от строителството на магистралата – спорният участък през Кресненското дефиле, експертът съобщи, че все още докладът по ОВОС не е внесен в МОСВ. Очаква се това да стане до края на месеца и след това да започнат обществени обсъждания. В най-добрия случай строителството може да започне през март 2019 г., смята експертът.
Другите големи проекти, финансирани по програмата, са строителството на третата линия на метрото с първи етап Ботевградско шосе – Овча купел и втори етап Овча купел – Горна Баня.
Рисковите проекти на НКЖИ приключиха, заяви Мария Чакърова, ръководител на дирекцията за стратегическо развитие и инвестиционни проекти в НКЖИ. Компанията е най-големият бенефициент по програма „Транспорт“ и изобщо в страната, коментира тя.
НКЖИ трябва да усвои над 1 млрд. евро – 673 млн. евро по оперативната програма и над 400 млн. евро по Механизма за свързана Европа, каза Галина Василева.
До една седмица са планирани няколко големи тръжни процедури.
Те ще са по проектите за проектиране и изграждане на сигнализация и телекомуникация по линията Пловдив – Бургас, реконструкция на коловозите на Централна гара София, ремонт на железния път и на контактната мрежа в участъка Централна гара София – Гара Волуяк.
Ще има търг с три обособени позиции за модернизация на жп участъка Елин Пелин – Костенец с дължина 52 км. При строителството се предвиждат два тунела, един от които е 6 км.
Следващият планиран търг е за модернизация на участъка Костенец – Септември с дължина около 25 км. Там ще има три тунела, големи виадукти и естакади. 178 млн. лв. е общата стойност на проекта.
Експертите коментираха още, че по оперативната програма е одобрен и проект за система за наблюдение на магистрала Тракия на стойност над 4 млн. лв. Системата ще идентифицира данни за инциденти в тунелите, ще бъдат разположени камери за измерване на средна скорост, ще се събират различни данни.
преди 7 години Етнически си най чист *** ми...Ти си толкова задръстен, че дори си йнямаш и на идея, че Българите са населявали основно Дунавската равнина до 15 век, след това са започнали по времето на Османското съжителство да прехвърлят Стара планина и да се заселат на Юг от нея, след преминаването на чумата в края на 15 век и обезлюдяването на цяла Южна България...Смеш.ник........... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години нормално, все пак сме етнически най чистите райони ;):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Хм, проектите пак само в Южна Бг! Ние от Севера, какво, към Румъния ли да минаваме??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар