IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Герджиков: Железопътният транспорт е приоритет за правителството

Транспортните връзки се градят с мисъл за икономическия ефект отвъд националните граници, смята служебният премиер

14:20 | 23.03.17 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: <em>Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Железопътният транспорт е приоритет за правителството, заяви служебният премиер Огнян Герджиков на конференция за инвестициите в транспорта, организирана от Европейската комисия в София.

„Обединена Европа се ражда с идеята за общ пазар, което означава преди всичко активна търговия, свободно движение на хора, стоки и капитали, означава повече и по-добре организирана инфраструктура, съвместимост на системите, повече интеграция и кохезия“, заяви пред участниците в конференцията премиерът Огнян Герджиков.

„Дори да градим връзки локално, мислим глобално и търсим икономически ефект отвъд националните граници“, каза премиерът. Той подчерта колко е важно да се запази мобилността, без да се рискува сигурността на външните граници на ЕС.

Премиерът коментира, че България се фокусира върху изграждането на модерна транспортна инфраструктура по направлението Изток – Запад. По думите му инфраструктурата е приоритет за правителството и след изграждането на автомагистралната мрежа в Южна България сега фокусът трябва да е върху доизграждането на основните жп линии по същото направление.

Нуждаем се от незабавни и смели решения, от решителни политики за спасяването и модернизирането на жп превозите от сериозни инвеститори, нуждаем се и от подкрепата на европейските ни партньори, каза Герджиков.

Припомняме, че именно премиерът обяви намерението на китайски инвеститори да обновят подвижния състав на БДЖ.

По-рано на въпрос за тази възможност еврокомисарят по транспорт Виолета Булц заяви пред медиите, че компаниите, които възнамеряват да инвестират в ЕС, трябва да следват европейските стандарти. Ако това се случва, инвеститорите от различни части на света са добре дошли, но те не трябва да фрагментират европейския пазар и трябва да спазват правилата, каза тя.

По време на конференцията министърът на транспорта Христо Алексиев заяви, че с еврофинансиране България е работи по коридорите от трансевропейската транспортна мрежа, които преминават през страната. Те са Рейн - Дунав и Ориент/Източно-Средиземноморски. С помощта на частния сектор се модернизират летища и пристанища.

Той отчете, че благодарение на програма „Транспорт“ 2007-2013 г. е постигнато много, но са допускани и грешки, като сме извели поуките си.

По думите му с евросредства предимно са отивали за пътна и жп инфраструктура, както и за подобряване на интермодалността.

Министърът отчете, че в транспортната инфраструктура са вложени над 4 млрд. лева европейско и национално финансиране. Над 500 км са ремонтираните жп линии. В новия период по програма „Транспорт“ и Механизма за свързана Европа разполагаме с близо 5 млрд. лева. Предстои да бъдат цялостно завършени проекти от предходния програмен период, каза още Алексиев.

За жп транспорта той каза, че целта е да бъде изцяло завършена жп връзката София – Пловдив – Бургас, както и направлението Свиленград - турска граница.

Участниците в конференцията припомниха, че наскоро ЕК даде ход на покана за представяне на предложения, при която ще бъдат разпределени 1 млрд. евро безвъзмездни средства по Механизма за свързване на Европа. Панът е средствата да бъдат съчетани с финансиране от Европейския фонд за стратегически инвестиции, а когато това е възможно, от публични финансови институции или частния сектор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:49 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
mysterious
преди 7 години
Ок, така е по-добре.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
mysterious
преди 7 години
Вие сериозно ли съкратихте Огнян на "Ог."?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още