Строителството на обхода на град Ахелой е един от приоритетите за Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) през 2016 година. Това каза пред БНТ директорът наинституцията Лазар Лазаров. Той припомни, че там всяко лято стават огромни задръствания.
Ще се строи и отсечката между Поморие и Ахелой, така че туристите да се придвижват по-бързо към Слънчев бряг.
Друг приоритет е завършването на втория участък от Западната дъга в София. Очаква се работата да приключи до края на лятото, така че целият северен обход на София да е факт и придвижването на транзитните товари да е по-бързо. Продължава работата и по Северната скоростна тангента, както и по обхода на Габрово.
Днес или в началото на следващата седмица ще бъдат обявени процедури за рехабилитацията на отсечки в Северна България по програма „Региони в растеж“ за ремонт на второкласна и третокласна пътна мрежа, каза още Лазаров.
Ще се работи по южната част на прохода Петрохан, северната вече е ремонтирана. Предвиден е ремонт и на отсечката между Севлиево и Габрово и много други обекти, каза Лазар Лазаров.
След като бе решено магистрала „Хемус“ все пак да се строи, но с по-икономичен проект, той обясни, че целта е от отсечките да бъдат спестени средства без да се загубят бързината на придвижване и комфортът.
Тъй като стана ясно, че проектната скорост на аутобана се намалява от 140 км/ч на 120 км/ч, Лазаров разясни, че по принцип проектната скорост е с 30 км по-ниска от експлоатационната. Ако проектната е 120 км/ч, то автомобилите ще могат да се движат със 150 км/ч, беше категоричен той.
На въпрос кога се планира ремонт на път Е79 в участъка Димово – Ружинци, шефът на АПИ каза, че участъкът действително е компрометиран. Той ще бъде ремонтиран, така че трафикът към Дунав мост 2 да се върне на Е79, вместо да върви през третокласната мрежа.
По повод въвеждането на тол система за камионите Лазар Лазаров заяви, че една част от третокласната пътна мрежа ще остане без таксуване както за товарните автомобили, така и за леките коли. Това ще са основно пътища до малки населени места, които нямат алтернатива.
За тези участъци от третокласната мрежа, които са алтернативни на големите пътни артерии, тол такса ще се дължи, за да не започнат малките пътища да бъдат използвани от камионите за заобикаляне на платените трасета.
С въвеждането на електронна винетка ще спре чупенето на стъкла, каза Лазаров по повод станалата масова напоследък практика да се крадат винетки.