До няколко дни ще стартират процедурите за избор на изпълнители на ремонтите на близо 238 км второкласна и третокласна пътна мрежа, която ще се финансира по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.
Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров пред участниците в XI-та Годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016“, която се проведе днес в София.
Голяма част от проектите, които ще се финансират със средства от Европейския фонд за регионално развитие, са в Северна България, посочват от пресцентъра на Агенцията.
Предвижда се рехабилитацията на близо 43 км от прохода „Петрохан“ на територията на област София, около 30 км от второкласния път Варна - Добрич – Кардам, 21 км от пътя Търговище – Разград, 17,4 км от пътя Враца - пещера „Леденика“, 27 км от пътя Севлиево – Габрово,близо 12 км от пътя Плевен – Ловеч, 10 км от пътя Пловдив – Асеновград и т. н.
По програма „Транзитни пътища V“ през тази година продължава основният ремонт на над 170 км второкласни и третокласни пътища. Голяма част от тях също са в Северна България, сред които са Шумен – Върбица, Смядово – Велики Преслав, Камчия – Съединение и други.
Лазаров потвърди позицията на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова, че приоритетните проекти в пътния сектор през следващите години са свързани с продължаване изграждането на магистралния пръстен. Ключовите обекти са автомагистралите София – Калотина, Русе – Велико Търново и Видин – Ботевград, участъкът от Южната дъга на Софийския околовръстен път – от бул. „Бъкстон“ до магистрала „Люлин“ и от пътен възел „Младост“ до връзката с магистрала „Тракия“, както и тунелът под Шипка.
Работи се усилено по подготовката на всички проекти, така че при наличие на финансов ресурс да започне изграждането им, подчерта Лазаров.
През следващите месеци ще е готов вторият участък от Западната дъга на столичния околовръстен път и 3-километровата отсечка от Северната скоростна тангента. С цялостното завършване на проекта от най-североизточния квартал на София – „Враждебна“, до най-северозападния и един от най-големите жилищни комплекси - „Люлин“, ще се стига за около 15 минути.
С приключването на двете отсечки ще бъде затворена цялата западна и северна дъга на околовръстния път на столицата, посочи Лазаров.