IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тръгна търгът за строителството на метродепото "Земляне"

Индикативният бюджет за съоръжението с коловози за ремонт и нощуване на влакови композиции е 58 млн. лева

17:37 | 21.03.16 г.
Тръгна търгът за строителството на метродепото "Земляне"

Общинското дружество „Метрополитен“ обяви обществената поръчка за проектирането и строителството на метродепото „Земляне“, което е част от третата линия на метрото, показва справка в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.

Индикативният бюджет за депото е 58 млн. лева.

Зепо „Земляне“ е част от първия етап от проекта за третия метродиаметър. Основно депо за линията ще е бъдещото депо „Враждебна“, което обаче ще се реализира на по-късен етап от проекта.

Поръчката обхваща проектиране, строителство и технологично оборудване на метродепото „Земляне“, посочва се в обявлението. Предвижда се да бъде изградено ремонтно хале с обща площ над 3 600 кв.м на 2 нива и с променлива ширина. Основното ниво включва три коловоза с три ремонтни канала и един коловоз за талиги и технически помещения, а второто – лаборатория, помещения за ел. ремонти, резервни части, електро и електроника, ремонт на ел. оборудване, както и помещения за персонала.

Застроената площ на гаражното хале ще е почти 11 700 кв.м с дължина над 171 м и ширина 68 м. То ще е с 13 коловоза с дължина 163,4 м, като повечето от коловозите ще разполагат и с ремонтни канали.

Предвижда се и изграждането на котелно помещение, което да обслужва гаражното хале, както и административна сграда със застроена площ от близо 1 000 кв.м и един полуподземен и три надземни етажа.

Освен депото, към него ще се изгражда и автобусен паркинг. Той ще е разположен под самото депо и ще има връзка с автобусен гараж „Земляне”.

Изграждането на третия метродиаметър вече започна в участъка от театър „София“ до кв. „Красно село“. От утре се затварят два участъка от бул. „Патриарх Евтимий“ в София. Движението ще е двупосочно по бул. „Васил Левски“ през тунела под НДК.

Предстои да бъде затворена и ул. „Житница“, като ще има затруднения в трафика и по бул. „Гоце Делчев“ и бул. „Цар Борис III”.

В края на тази година ще започне и вторият етап от изграждането на третия метродиаметър към кв. „Овча купел“. Той ще приключи заедно с първия – през 2019 г.

Финансирането за по-голямата част от третия метродиаметър е осигурено от новата оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“. Не е осигурено финансиране за станциите от парка „Заимов“ към кв. „Левски“, както и за разклонението от тази линия към кв. „Слатина“. Финансиране не е осигурено и за отсечката от кв. "Хладилника" до лифта в Симеоново, която е предвидена в проекта.

Първата отсечка от линията - между парка "Заимов" и Орлов мост, се изгражда от Обединение "Метро строителство" с партньори Трейс, Евро алианс тунели и Инжпроект.

Втората отсечка – от Орлов мост до кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага", ще се строи от консорциума "Метро билд център", в който участват Джи пи груп, Станилов, Интер Про и Биас-М.

Отсечката от бул. “Прага” до пазара "Красно село" ще се изгражда от обединението "Метро 2014", в което участват Монолит София, Балканстрой и Балканстрой София.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:54 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още