За да не загубим пари по ОП "Транспорт", до края на 2015 г. в проекти трябва да бъдат инвестирани 1,4 млрд. лв, каза пред журналисти в Русе министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
По думите му в следващите 12 месеца трябва да бъдат рехабилитирани 260 км жп линии, да се ремонтират гарите в София и Бургас, да се довърши интермодалният терминал в Пловдив, да се работи по 125 км магистрали (по "Струма" и "Марица") и 28 км първокласни пътища, да се направят още 7,6 км линии и седем станции в столичното метро.
По някои проекти има сериозни закъснения заради отчуждителни процедури. Оказва се невъзможно да бъдат открити собствениците на някои имоти, каквото е законовото изискване. Сега се подготвят промени в нормативната база, които ще делегират задължението по издирването на собствениците на областните управи, посочи Московски.
Допълнителна пречка е създало Министерство на инвестиционното проектиране, което е бавило строителните разрешителни с месеци, посочи транспортният министър.
Изграждането на столичното метро беше проектът, който ни спаси тази година от загуба на средства по ОП "Транспорт" каза Московски. "Щетата вече е нанесена, не съм оптимист, но правим всичко възможно да наваксаме забавянето, за да не загубим средства", каза министърът. България е предоставила инфраструктурни проекти по финансовия инструмент "Свързана Европа" и по "Плана Юнкер", допълни той.
Към 15 декември размерът на сключените договори по оперативната програма "Транспорт" е 1,9 млрд. евро ( или 95,7 на сто от бюджета на програмата), разплатените средства са 1,37 млрд. евро (68,5 на сто), а получените траншове от ЕС - малко над един милиард евро (62,8 на сто от парите за програмата).
С новата програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. у нас ще бъдат разпределени 1,8 млрд. евро. В железопътния сектор приоритетните проекти са рехабилитацията на отсечката Пловдив-Бургас с дължина 100 км и прогнозна стойност 320 млн. евро и Елин Пелин - Ихтиман - Септември ( с дължина 78 км и на стойност 740 млн. евро), както и ремонтът на гарите Стара Загора, Нова Загора, Ямбол и Карнобат. По инструмента за Свързана Европа ще се търси финансиране на 65-километровото трасе Драгоман-София-Елин Пелин (за 200 млн. евро) и Видин-Медковец ( с дължина - 60 км, и на стойност - 375 млн. евро).
В пътния сектор ще се строи лот 3 от магистрала "Струма" от Благоевград до Сандански ( на стойност 750 млн. евро), 250 км от "Хемус" за 780 млн. евро и тунела под връх Шипка с прогнозна стойност 100 млн. евро.
(БТА)
преди 9 години Абе ти нормален ли си? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години За пореден път се убеждавам, че ГЕРБ напълно са се побъркали...Ихтиман - Септември ( с дължина 78 км и на стойност 740 млн. евро)За ремонт на 80 км. релси на Мачу Пикчу у царевичако да се изхарчат 1.4 млрд. лева при положение, че това е повече от бюджета на МВР и МО за цяла година и общата цена на релсите по тази отсечка е мноооооооого под гореспоменатата сума. Защо вместо да се харчат пари на вятъра не се платят дълговете на БДЖ към различни кредитори за над 1 млрд. лева. Оставка!!! Тия заеми, които ще ги вземате, за да ги окрадете, няма кой да ги плаща!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар