Държавен фонд „Земеделие” и Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България подписаха договора за реклама на български продукти по схемата „Промоционални програми” за Русия и Обединените арабски емириства, съобщиха от фонда.
Целта на промоцията е популяризирането на лютеница, консервирани домати, печени зеленчуци, конфитюр от рози и шипков мармалад в двете таргетирани държави.
Програмата на Съюза на преработвателите беше одобрена от Европейската комисия през април 2014 година. Срокът за нейното изпълнение е три години, а общият бюджет – 3,78 млн. евро. От тях половината (почти 1,9 млн. евро) са европейско финансиране. Останалите са национално финансиране (30%) и средства от Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци.
През пролетта ЕК даде одобрението си за общо 20 проекта за реклама на европейски храни в трети страни. Общият им бюджет е 46 млн. евро, като европейското финансиране по тях е 23 млн. евро. Това е само първата вълна от одобрени проекти за тази година.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.