Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) ще предлага пет електронни услуги за фирмите. Това съобщиха вицепремиерът Даниела Бобева и директорът на агенцията проф. Пламен Моллов при представянето на новата система.
Услугите включват: регистрация на обекти за производство и търговия с храни, на разрешения за търговия на едро, на дребно и преопаковане на продукти за растителна защита, на удостоверения при промяна на обстоятелствата за регистрация на обекти и оператори, които не задържат фуражи на склад, както и на удостоверения при промяна на обстоятелствата за оператори, транспортиращи фуражи; регистрация на зоопаркове, аквариуми, терариуми, циркове, ферми, волиери и вивариуми.
Новите услуги ще облекчат работата на над 250 хил. оператори, каза Моллов.
Даниела Бобева изтъкна, че въвеждането им е станало след свързването на регистрите на различни държавни институции и така търговците няма да носят множество документи, тъй като институциите ще ги обменят служебно.
Услугите са разработени по проект на Министерския съвет по ОП "Административен капацитет" за въвеждане на комплексно административно обслужване.
Като следващ етап от проекта предстои да бъдат обучени 300 служители от областните дирекции на БАБХ, след което ще бъде стартиран пилотен тестови период за предоставяне на услугите.
За да ползват услугите, търговците трябва да имат електронен подпис. Ако нямат, заявленията им могат да бъдат попълвани във фронт офисите на БАБХ.
От новите услуги първи ще се възползват оператори в София, а до края на годината ще бъдат включени останалите 27 областни дирекции в страната.