Европейската комисия днес е изпратила официалното си решение, с което одобрява апликационната форма на проекта за изграждане на Западната дъга на Софийския околовръстен път. Това съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров, цитиран от пресцентъра на министерството.
Припомняме, че проектът беше под риск, тъй като ЕК обяви през октомври миналата година, че няма да разглежда искането за финансирането му, докато не бъде решен проблемът с жп проектите. Заради наддоговаряне на средства по програмата се стигна до недостиг на финансиране за железопътните проекти, които обаче са приоритет за ЕК, както и за подготовка на жп проекти за следващия програмен период.
Днес Киров припомни, че цялата дължина на Западната дъга е около 8,5 км – проектът започва от сегашната пресечна точка на Околовръстния път на София с АМ „Люлин“ и завършва след бъдещата връзка със Северна скоростна тангента и автомагистрала София - Калотина.
„Предвижда се основната част на новия път да има три ленти във всяка посока на движение“, допълни заместник-министърът.
Обектът се финансира от Кохезионния фонд на ЕС чрез Оперативна програма „Транспорт“. За неговото изпълнение към момента е предоставена безвъзмездна финансова помощ в размер на 44 милиона лева, от които от Кохезионния фонд на ЕС са 35 млн. лева. Обектът е разделен на два участъка, като първият е в процес на изпълнение и е достигнал физически напредък от над 40%, уточни още Киров.
В началото на годината регионалният министър Десислава Терзиева инспектира изграждането на първия участък от Западната дъга и заяви, че той ще бъде готов през юли 2014 година.
Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала „Люлин” и е част от коридор IV на Трансевропейската транспортна мрежа, свързваща Видин с Кулата.