Морският и културният туризъм ще са акцентите в представянето на България на международната борса в Букурещ The Tourism Fair of Romania от 13 до 16 март, съобщават от Министерство на икономиката и енергетиката.
По време на най-голямото туристическо събитие в Румъния ще бъде направена презентация на България със слоган „Открий и сподели“. Целта е потенциалните гости от Румъния да се запознаят с разнообразните форми на културен, еко и селски туризъм, с гурме и винени дестинации, с възможностите за летни и зимни почивки, спа и уелнес услуги.
Заради очаквания ръст на румънски туристи и тази година особено внимание ще се обърне на предстоящия летен сезон, уточняват от министерството. Доброто съотношение между цена и качество на обслужване отново ще бъде основното ни предимство.
Друг акцент в презентацията по проекта „Осъществяване на комуникационна кампания на пазар Румъния” е културният туризъм в България, с който се удължава сезона и се повишава разнообразието от преживявания по време на ваканция. За модератор на модула „Културно-историческо наследство, културен и поклонически туризъм“ е поканен проф. Николай Овчаров.
През последните години румънският пазар е един от най-важните за развитието на българската туристическа индустрия. България е първа дестинация при ваканционни пътувания на румънските туристи с пазарен дял 15%, следвана от Турция с 14%.
Броят на румънските посетители през миналата година достигна почти 1 милион души, а през 2014 г. туристическият бранш очаква нов ръст.
Проектът „Осъществяване на комуникационна кампания на пазар Румъния” се финансира по оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г.