IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Парите за промоции на агропродукти се увеличават над три пъти до 2020 г.

Български браншови организации се възползваха успешно от програмите за рекламиране на продуктите на чужди пазари

17:26 | 18.02.14 г.
Парите за промоции на агропродукти се увеличават над три пъти до 2020 г.

Съветът на министрите, отговарящи за развитието на селското стопанство в ЕС, се споразумяха за значително повишение на парите за промоция на храни и земеделска продукция, съобщават от пресслужбата на Съвета.

През 2013 година бюджетът на тази програма беше 61,5 млн. евро. До 2020 година сумите ще достигнат 200 млн. евро.
Целта е развитието на нови пазари за европейските производители както в границите на общността, така и в трети страни.

За реализацията на тази цел от ЕС отпускат средства за финансиране на различни дейности, които правят европейските продукти разпознаваеми на пазарите. Работи се и за подчертаване на качеството на продуктите, произведени в границите на ЕС.

България също се възползва успешно от програмите за промотиране на селскостопански стоки. Проектите се разработват от браншовите организации в съответните сектори и получават финансиране от ЕК. Една от тях е например Асоциацията на млекопреработвателите у нас, която изпълнява две програми за промотиране на българско сирене и кашкавал на пазара - за Русия и Украйна и за Австралия и Обединените арабски емирства.

Данните на асоциацията показват два пъти по-голям износ за руския и украинския пазар след реализацията на програмата, наречена „Европейско сирене, моля!“.

Болшинството от българските промоционални програми са насочени към млечния сектор. Подкрепа обаче получават и проекти за реклама на вино, преработени плодове и зеленчуци и пресни череши. Общо програмите са девет на стойност 32 млн. евро. По тях браншовите организации представят своята продукция пред потребителите в Китай, САЩ, Русия, Австралия, Швейцария и Бразилия.

В сектора за производство на храни в ЕС са заети около 4,2 млн. души, а оборотът достига 954 млрд. евро годишно. С дял от 18% от световния износ на селскостопанска продукция общността е в спор със САЩ за лидерското място в областта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още