Към момента над 2,2 милиарда лева са изплатени към крайните бенефициенти по ОП „Транспорт“ за развитието на транспортната инфраструктура, отчете Петър Киров, заместник-министър на транспорта по време на срещата „Правителство-бизнес. Рестарт на икономиката“.
Той посочи кои ще са основните приоритети в програмата в новия програмен период 2014-2020 г.
„Въпреки че приоритет остават инвестициите в жп инфраструктурата, са необходими и такива в пътната инфраструктура, за да бъде адекватна за нуждите на страната“, посочи Киров.
Основна цел на министерството на транспорта чрез оперативната програма ще бъде ребалансиране на инвестициите в Северна и Южна България. „Досега те бяха насочени към южната част на страната“, коментира заместник-министърът.
Като уточни, че развитата железница е предпоставка за реиндустриализацията, Киров посочи като приоритет рехабилитацията на жп връзката Русе-Варна, развитието на интермодалните терминали, както и третият лъч на столичното метро.
Ще се работи и за модернизиране на линията Пловдив - Бургас, както и от София за сръбската граница. Киров заяви, че финансирането ще е по Кохезионния фонд и по Механизма за свързаност на Европа.
За инвестициите в Северна България важна е модернизацията на жп линията Русе - Варна и връзката Карнобат -Синдел.
По отношение на пътната инфраструктура – приключва проектът за скоростен път Видин - Монтана, на финала е и Лот 3 на магистрала Струма, каза заместник-министърът.
Трябва обаче да се търсят допълнителни възможности за финансиране включително и от националния бюджет, коментира Киров. Той разчита на съпътстващо финансиране за реализиране на амбициозните пътни проекти.
Какво се случва на срещата между правителството и бизнеса можете да проследите тук
преди 10 години Това са пълни глупости. Приоритет 1 при пътните проекти и лот 3 на АМ Струма. Заради екологията, ще се строи мега-тунел 15 километра и цената на целия лот ще бъде 800-900 млн евро. За други пътни проекти няма да има пари. При желозопътните приоритети са софийското метро и линията Варна-Русе.Всеки да си сметне дали има равномерно разпределние север/юг. Трябват значителни средства от бюджета всяка година да се налива на север от Стара планина, за да се постигне някаква равнопоставеност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години АМ Хемус е 3-ти приоритет(след АМ Струма и София-Видин) и то само 2-та лота до пътя Плевен-Ловеч.За Бяла-Русе нищо не се планира(дори пред проектни проучвания). А след Кресненското дефиле това е настоящия "път на смъртта" и би трябвало да се построи АМ поне от Русе до В.Търново. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Два мандата един ЛОТ, това е рекорда им. Бавно строят, дълго да крадат. Нагла демегогия. Много добри намерения и мижави изпълнения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Магистрала Варна - Бургас и Русе Търново, както и Хемус - това е най-разумното. Това недуразумение при това адски скъпо, магистрала Струма за чий е?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Петър Киров бил голям тарикат.И кой ще пътува по тая линия Русе Варна?А и за пръв чувам че Карнобат бил в Северна България.Комунист и *** явно е едно и също нещо.Направете Хемус бе ***.Направете Магистрала Русе Търново стига с тия простотитии на Юг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Новината звучи чудесно.Дано да е истина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Какво беше това - влак? Ааа онова дето има 40-годишни вагони? И се движи като селска каруца... Има ли още хора които да ги ползват? Щото ако погледнете Софийската централна гара и подлезът отдолу.. ще разберете, че вече почти никой не ползва влак. отговор Сигнализирай за неуместен коментар