Информационната кампания на Европейския съюз "Do the right mix - Придвижвай се разумно" ще призовава хората да ползват повече градски транспорт и велосипеди на път за работа, съобщи министърът на околната среда и водите Искра Михайлова. Кампанията ще се изпълнява до 2015 г., информира БТА.
Целта е да се променят нагласите на градските жители. Проектът ще насърчава хората не да се откажат от личния си автомобил, а всеки да намери правилната комбинация за придвижване в града, като използва и велосипед, градски транспорт или ходи пеша.
България е избрана с още пет държави, за да организира национална кампания с това мото. "Надявам се всички заедно да намерим верните думи, за да отправим посланието, което вълнува всички - да живеем в по-чиста околна среда и в градовете", каза министър Михайлова.
Сред националните цели е спирките на градския транспорт да бъдат лесно достъпни, чисти, проектирани и изработени от екологични материали.
Пари за подкрепа на общинските проекти се очаква да има в новата оперативна програма "Околна среда" (2014-2020 г.).
Първа инициатива в националната кампания е игра "20-те градски точки", която започва утре и ще се реализира до 20 септември в столицата. В метростанции, артпространства, заведения и магазини за спортни стоки желаещите ще могат да получат специални карти и печати, че са посетили обектите. Целта е да се покаже, че градът може да бъде обиколен без автомобили, коментират организаторите. Измежду събралите всичките 20 печата, ще бъдат изтеглени печеливши, които ще получат награди.
Представители на Клуб "Устойчиво развитие на гражданското общество" коментираха, че българското транспортно министерство е абдикирало от транспорта в градовете и е прехвърлило тази отговорност на общините, за разлика от останалите европейски държави.