След като предишното правителство залагаше на строителството на магистрали, сега на дневен ред излизат ремонтите на пътищата. Това стана ясно от думите на регионалния министър Десислава Терзиева пред „Нова телевизия”.
Тя обясни, че е възложила на Агенция „Пътна инфраструктура” да изготви програма за ремонти, която министърът ще трябва да защити пред правителството по време на процедурата за изготвяне на бюджета за следващата година. Става дума за суми между 80 и 150 млн. лева годишно, коментира Терзиева.
Според нея 35% от пътищата в страната са в окаяно състояние и има нужда от програми за ремонта им всяка година.
Регионалният министър повтори опасенията си, че европейските фондове за новия програмен период няма да стигнат за всички приоритетни проекти. Един от тях е магистрала „Хемус”, чиято индикативна стойност е около 800 млн. евро, посочи Терзиева.
Според нея има различни варианти за финансиране на строителството на пътната артерия, която ще е основна за Северна България.
Освен европейско финансиране „Хемус” може да бъде довършена с публично-частно партньорство, заем или национално финансиране. Терзиева обаче допълни, че публично-частно партньорство може да бъде реализирано само, ако анализите покажат, че има достатъчно трафик и инвеститорски интерес.
В момента предпроектното проучване за магистралата продължава и резултатите ще станат готови до 2-3 месеца, допълни още регионалният министър. Тогава ще може да бъде взето решение как ще бъде изградена магистралата.
Терзиева обаче не беше категорична как ще се отрази за пътуващите строителството на „Хемус” с публично-частно партньорство. Според нея не е задължително да бъде плащана тол-такса, а „има различни начини”.
Общо средствата от ЕС за инфраструктурни проекти у нас ще бъдат около 1,5 млрд. евро. Индикативната стойност на магистрала „Струма” ще бъде между 800 млн. и 1 млрд. евро. Приоритети обаче са и жп проекти, стана ясно още от думите на Терзиева.
преди 11 години Биография[редактиране]Родена е на 17 август 1965 г. В периода 1978-1981 г. учи в гимназията Джулия Ричман в Ню Йорк. От 1982 до 1987 г. учи право в Софийският университет. Специализирала е в университет в Австрия, Южна Корея и Шотландия. Между 1988 и 1991 г. работи като юрисконсулт в Областния съвет на София и към комитета по териториално и селищно устройство. След това до 2001 г. е главен експерт и държавен експерт в Министерството на регионалното развитие и благоустройството. От 2002 до 2013 е последователно директор на дирекции Административно-правно и финансово-стопанско обслужване, Национална транспортна политика, Европейска координация и международно сътрудничество и Стратегическо развитие и координация към различни министерства. От 29 май 2013 г. е министър на регионалното развитие и благоустройството[1].НЕ МОЖЕ! Разбирате ли, недопустимо е юрист да отговаря за регионалното развитие и благоустройството! Трябва професионалист! Както и за здравеопазването! ПРЕДИ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Комунистически ***. Ретроспекция:Плевнелиев и Лили искаха да построят магистрали и скоростни пътища за този период 2014-2020. После се осъзнаха, че за един период няма смисъл, а и няма да има толкова население в България към 2020 и насочиха парите към Струма и Хемус, но уточняваки че Хемус ще е с габарит на магистрала до Велико Търново, а до Шумен скоростен път. Искаха да строят и жп линия Видин-София за около 2,1млрд евро заради Дунав мост 2, но осъзнаха че такава колосална сума за линя която я обслужва 500-700хил човека няма смисал, а и затапва в един "канал" / Румания нямат никаква инфраструктура след Дунав мост 2/Тези *** тръгнали да строят жп линии. Не веднъж съм казвал, че влакове се пускат там където има голяма концентрация на население на малка площ. Ние пътища нямаме ама влак който вдига 200км/ч ще спира на спирка за две къщурки и една баба. ЪПСУРД отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Използват се засукани думи ,за да може малка част от народа да я разбере ,а най-важното тези суми "не са твърди",а могат доста да се разтегнат във времето и винаги може да се измъкне с тезата " Аз казах индикативни "... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Когато "експерт" на БСП или ДПС говори за ремонти това означава кражби и злоупотреби в особено големи размери.Не сме забравили ремонтите на Масларова по 3 000 лв. за кв.м. както и ремонтите на пътната мрежа при всяко едно правителство досега. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Когато някой заяви , че приоритет са ремонтите това означава че - ПРИОРИТЕТИ НЯМА ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години До др. Десислава ТерзиеваСправка:- индикативен(прил.) показателен, указателен, симптоматичен, характеренДругарко Атанасова, след като гледах едно Ваши интирвю, в което над 23 пъти употребихте за себе си думата "ЕКСПЕРТ", не бих се и опитал да споря със Вас, но си позволявам да вметна (което се съмнявам да остави следа в съзнанието Ви на експерт, че стойностите по "индикация" (указание) са силно неточни и ГРЕШНИ!Има методики, които определят точните стойности на всяко едно инвестиционно намерение, но трябва да си специалист-професионалист, а не икономист (набеден експерт) за да ги познаваш и прилагаш!Сполай Ви ......... на експертносттта отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Kaко гледай да намериш пари щото вече взе да ни писва.Айде разкарайте се с тая Струма.Първо Хемус после Струма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Kaко гледай да намериш пари щото вече взе да ни писва.Айде разкарайте се с тая Струма.Първо Хемус после Струма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар