Правителството стои зад проекта за тунел под връх Шипка и финансирането му с европейски средства е приоритет. Tова обяви в Габрово министърът на инвестиционното проектиране Иван Данов.
Повод за посещението му беше организираната среща с експерти от държавните институции в областта, от общинските администрации и представители на професионални сдружения за обсъждане на инвестиционни проекти.
Проектът за тунел под връх Шипка е в напреднала фаза и опасенията, че ще бъде изместен от друг проект нямат основание, коментира министър Иван Данов.
Стоя твърдо зад тунела. Цялото правителство стои твърдо зад тунела. Ще направим всичко възможно финансирането на тунела да стане с европейски средства. Това е най-доброто решение. Ако не може да се реализира по някаква причина с тези европейски средства, държавата е длъжна да реализира този тунел, тъй като това е част от европейските транспортни коридори, каза министърът.
Министър Данов си тръгна от Габрово с папка с препоръки от заетите в строителния бранш за промени в законодателството. Той подчерта, че бъдещите изменения ще гарантират достъп на малките и средни строителни предприятия до участие в обществени поръчки.
Като отпаднат ограничителите, примерно да има условия, които лимитират участието на малките и средните предприятия, един път. И втори път, много силно се надявам, че ще възприемем добрата практика, когато става дума за големи обекти, в по-развитите страни големите обекти се разделят на отделни лотове, което означава, че във всеки един лот могат да участват и по-малки фирми. Това е въпрос на цена, обясни той.
Малките и средни фирми няма да бъдат толерирани. Целта на промените в законодателството е те да бъдат равнопоставени с големите, обясни министърът.
(БНР)
преди 11 години Абе то може да стои зад проекта но по-важното е какви са приоритетите заложени в бюджета. Защото така стоейки можем да си останем още 50 години без тунел под Шипка. Както стояхме 40 години без магистрали и въобще без нищо новопостроено, освен една гробница наречена проект АЕЦ Белене. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Това ми прилича на историята с нашата жп линия Русе Варна на времето.Да строи се, но не за български интереси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар