Три пловдивски общини - Пловдив, Асеновград и Родопи, ще рекламират региона като привлекателна туристическа дестинация със средства по ОП "Регионално развитие", съобщи заместник-кметът по туризъм на Пловдив Стефан Стоянов, цитиран от БТА.
Общо 14 телевизии и 3 радиа в края на тази седмица започват да излъчват реклама за забележителностите, разположени върху територията на общините. Проектът предвижда да се монтират и билбордове с туристическите атракции на района по основните булеварди и улици на големите градове в страната и по магистралите. До края на август в чуждестранни издания ще се появят серия публикации, чиято цел е да покажат на туристите
местните забележителности, обясни Стоянов.
Рекламната кампания се реализира по проект "По пътищата на цивилизацията" по ОП "Регионално развитие" и е на стойност 470 хиляди лева. Община Пловдив е бенефициент, а общините Асеновград и Родопи са партньори.
В рамките на проекта са разработени два основни туристически пакета - "Виа Диагоналис през вековете" е общ маршрут, който проследява културно-историческото развитие на района през вековете и включва обекти като Римския стадион, Античния театър, Асенова крепост, Белинташ. А "Манастирският тур" е маршрут за поклоннически туризъм, включващ храмове и религиозни обекти от региона.
Рекламната кампания е адресирана предимно към българските туристи, но също и към румънския пазар и пазарите на ползващите английски и немски език.