Европейската комисия одобри схема за популяризиране на българските яйца в друга страна от общността. Общият бюджет на програмата е 1,89 млн. евро, като европейското финансиране покрива половината от разходите – 946 хил. евро.
Изпълнител на двугодишната програма е Асоциацията на земеделските производители в България (АЗПБ). Основно мерките ще бъдат насочени към съседните държави – Гърция и Румъния.
Общо одобрени бяха 22 програми за популяризиране на селскостопански продукти с бюджет от почти 72 млн. евро. Европейските средства за тях са общо 36 млн. евро.
Програмите обхващат зехтин, мляко и млечни продукти, месо и пресни и преработени плодове, както и биологични продукти, вина и други качествени европейски продукти.
На този етап България реализира няколко подобни програми. Основно те са за популяризиране на пресни плодове и зеленчуци, консерви, млечни продукти и на вина.
Какво ще се случи с българското земеделие и животновъдство през новия програмен период (2014 - 2020 година) е темата на Клуб Investor.bg през май. Тук можете да откриете повече подробности за събитието и програмата.