Информационните технологии, транспортът, аутсорсингът и земеделието бяха основните теми, обсъждани по време на международен форум, посветен на инвестиционните предимства на България, проведен в Париж.
Събитието е част от инициатива за представянето на страната ни пред чуждестранни инвеститори, финансирана по оперативна програма „Развитие на конкурентноспособността на българската икономика 2007-2013 година“. Проектът се осъществява от Българската агенция за инвестиции (БАИ) и е организиран от Файненшъл Таймс-Медиа Планинг Груп.
В рамките на програмата предстоят още срещи с инвеститори – в Мюнхен (4 декември) и Лондон (5 декември). През следващата година пък ще бъдат организирани още шест кръгли маси и две конференции в Северна Америка (Ню Йорк, Чикаго и Сан Хосе) и Азия (Токио, Сеул и Хонг Конг).
Събитието в Париж събра на едно място представители на бизнеса и на български институции. То се проведе под формата на кръгла маса с панелна дискусия и активни дебати по различни акценти, касаещи инвестиционните намерения на бизнеса и конкурентните възможности на страната ни като инвестиционна дестинация.
“Истината е, че движеща сила за бизнеса в България са хората, които правят така, че нещата да се случват. Моите надежди са, че България ще се превърне в хъб за френски инвестиции и са налице всички предпоставки за това”, сподели председателят на Френската търговска камара, Стефан Дьолайе.
Мнението му беше подкрепено и от Рено Шамонал, изпълнителен директор на Danone за България, който сподели, че в действителност историята на България винаги е била изпълнена с предизвикателства и това кара хората да бъдат търсещи, активни и такива, които намират решения.
Събитието бе посетено от над 30 делегати, водещи бизнес лидери от различни сектори, които спомогнаха за реализирането на оживена и полезна дискусия по темите.