Строителството на второкласни пътища и финансирането по програми за културно-историческото наследство са сред все още неуточнените области между България и Европейската комисия за следващия програмен период 2014-2020 г.
Това заяви министърът по управление на еврофондовете Томислав Дончев по време на пресконференция, която представя официалната позиция на Европейската комисия (ЕК) относно разработването на Договора за партньорство и програмите, които ще бъдат финансирани с фондовете на Европейския съюз в България през новия програмен период, предаде БТА.
Той поясни, че тепърва ще бъде обсъден въпросът за това да има инвестиции от Европейския фонд за регионално развитие в пътища втори клас. Дончев коментира, че финансиране за тях ще можем да получим само, ако те водят до транспортен коридор за директна връзка между държавите-членки.
Заради негативен опит от други страни пък от Европа били скептични към евросубсидиите за културно-историческите обекти.
„Европа, особено през последните 20 години, е наистина икономически и политически свързана. Голяма част от сепаративното инвестиране е невъзможно. То е толкова нелепо, колкото в една многофамилна жилищна сграда всеки сам без координация със съседите да се опитва да ремонтира своята част от фасадата", коментира ресорният министър.
Дончев допълни, че Министерският съвет е взел решение за наследника на ОП „Транспорт", наследника на ОП „Околна среда", ОП „Регионално развитие", ОП „Развитие на човешките ресурси" и ОП „Конкурентоспособност".
Във връзка с „плюс две" програмите, които са мерките в сферата на науката и иновациите, вече има разработена концепция от образователното министерство в сътрудничество с другите ведомства и академичните среди.
"Има и подобна концепция за мерките в сферата на административния капацитет", коментира Дончев.
Дончев разчита до края на годината да има взето решение по отношение на така наречените от него „плюс две" програми – коя от тях ще съществува, кои мерки ще бъдат покрити или финансирани от някоя от съществуващите програми.