С 15,6 милиона лева по оперативна програма "Конкурентоспособност" Българската агенция за инвестиции ще рекламира страната ни в Европа, САЩ и Азия. Целта е България да стане разпознаваема инвестиционна дестинация.
Това предвижда проектът "Популяризиране на предимствата за инвестиране в България", представен от изпълнителният директор на агенцията Борислав Стефанов, предаде БТА.
По думите на Стефанов България е слабо позната на света като дестинация за инвеститорите. Затова основната цел на проекта е да подпомогне процеса на изграждане на положителна представа за страната ни като инвестиционна дестинация.
По проекта се работи през последните две години. Той е на стойност 15,6 млн. лв. и се финансира по оперативна програма "Конкурентоспособност".
Изводът, че страната ни е все още слабо позната като инвестиционна дестинация, особено в държавите извън Европейския съюз, е базиран и на изготвено по проекта маркетингово проучване чрез допитване до около 3 000 фирми.
Експертите са определили осем сектора с по-висок потенциал за привличане на инвестиции у нас, сред които са машиностроене, електроника и електротехника, химическа и хранителна индустрии, транспорт и логистика, медицински туризъм.
По всеки едни от секторите са подготвени информационни брошури, които ще се разпространят в търговските ни представителства по света. Брошурите са преведени на няколко езика.
До няколко седмици ще започне работа и обновеният сайт на агенцията, в който ще има данни за обемите на инвестициите у нас по сектори, страни и години, базирани на информация от фирмите.
Чрез новата интернет страница на агенцията български предприятия ще могат да получат безплатна подкрепа в търсенето на инвеститор.
преди 12 години А подробен разчет за разходите кога ще видим, за да се насладаим на космическите суми? 16 000 000 лв. Кой дава така лесно такива пари и аз да се наредя :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар