Първите 12 нови мотриси на метрото ще влязат в употреба от края на месец август. Останалите 6 нови мотриси ще бъдат въведени в експлоатация през ноември, информират от транспортното министерство.
Днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова участва в пробно пускане на част от новите метровлакове, закупени със средства по оперативна програма "Транспорт".
Всеки от тях е с капацитет от 1100 пътника и в произведен в резултат на съвместната работа на руския завод "Метровагонмаш" и японската фирма Hitachi. Японският концерн е доставил двигателите на мотрисите.
По думите на ресорния министър новите влакове са много по-икономични от сега използваните, тъй като двигатели им са специално оборудвани и при движение по инерция работят като генератори. Така разходът на електроенергия при тях е с около 25% по-нисък от този на влаковете с обикновени двигатели.
Новите метровагони са на стойност над 153 млн. лв., допълни Московски. Той обясни, че доставките вървят по график и вече са доставени 8 влака, 2 се транспортират, а за други два тече процедура на приемане в завода на производителя.
Дължината на втората линия на софийското метро е 11 километра. „Към този момент е постигнато над 95% изпълнение в участъка Надежда – кв. Лозенец”, каза Ивайло Московски. По думите му и останалата част на трасето е във финална фаза на изпълнение и цялата линия от кв. „Лозенец” до кв. „Обеля” се очаква да бъде пусната в експлоатация в края на август.
Транспортният министър се надява и бъдещето финансиране за закупуване на нови влакове за българската железница да бъде също толкова успешно. Очаква се в началото на 2013 г. държавата ни да получи безвъзмездно финансиране от Европейския съюз в размер на 600 млн. лв за придобиване на нови вагони за БДЖ.
преди 12 години Докато си плащат, за да живеят в София, няма нищо против. Затова София е най-богатата община - защото всеки се натиска да е там. Виж *** в градския транспорт не си плащат. Неплатил *** в метрото няма да видиш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Дам, с тея 153 млн. може и по коледна надбавка на пенционерите да дадат! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Изграждането на метрото е жизненоважно и закъсняло с поне 10 години. Относно магистрала Хемус, предполагам че след завършване на Тракия и Марица ще се освободи ресурс и за тази магистрала отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Двата лъча на метрото в София ще обслужват по 400 000 души на ден!!!!! Няма магистрала, която да обслужва и 10% от този трафик!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години С тези 153 млн. лева можеше да се построи един лот от магистрала Хемус ... поне до Плевен. Естествено автомагистралата не е спешна и не засяга развитието на цяла Северна България, затова по-важното е софийското метро да се направи така че да поеме още СЕЛЯНИ от провинцията!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Браво! отговор Сигнализирай за неуместен коментар