Мащабен проект за привличане на инвестиции предвижда представянето на български продукти от различни отрасли на икономиката на девет от най-големите пазари по света. След дебютирането на страната ни в началото на тази година пред инвеститори в Лондон, следват Мюнхен, Брюксел, Дубай, Париж, Москва, Шанхай, Токио и Сан Франциско.
Бюджетът на проекта е 680 хиляди лева за цялостната организация на деветте форума и е по оперативна програма "Конкурентоспособност". Това каза пред БТА Росен Иванов от консорциум "Инвестирай в България" - компанията, спечелила проекта на Българската агенция за инвестиции.
По думите на Иванов страната ни е амбицирана да продължи агресивната си кампания в топ-инвестиционни дестинации и до една година разчита на ръст в преките чуждестранни инвестиции в експортно ориентирани сектори от поне 10 на сто.
Страните, в които България ще се рекламира, са избрани след анализ на агенцията за инвестиции за това кои са основните държави - източник на инвестиции в световен мащаб.
Форумът в Мюнхен е на 29 март, като на него страната ни ще покани германски фирми от електрониката, електротехниката и машиностроенето да инвестират у нас. На срещата, за която съдейства Германо-българската индустриална търговска камара, ще участват около 40 германски компании.
В Брюксел на 18 април представянето на страна ни ще бъде фокусирано върху хранителната индустрия, селското стопанство и логистиката. Програмите за Дубай, Париж, Москва, Шанхай, Токио и Сан Франциско се подготвят.