И занапред България ще може да получава пари от еврофондовете за строежа на магистрали и други пътни проекти. Това увериха от Европейската комисия (ЕК) по повод появилите се у нас коментари, че през следващия бюджетен период - от 2014 до 2020 година, парите за инфраструктура ще бъдат орязани за сметка на екопроектите, иновациите и енергийната ефективност, които са приоритети в стратегията за растежа и заетостта „Европа 2020”, предаде БНР.
„Ние искаме да поставим фокуса върху проектите, свързани със стратегията „Европа 2020”, но, разбира се, за определена група страни, сред които е и България, ще остане на разположение Кохезионният фонд“, заяви говорителят на комисията по въпросите на регионалното развитие Тон Ван Лиероп.
Той посочи, че от Кохезионния фонд и в бъдеще ще може да се финансират инфраструктурни проекти.
„Ние си даваме сметка, че някои страни-членки имат да наваксват с инфраструктурата и този фонд ще остане именно за тази цел. Що се отнася до фонда за регионално развитие и социалния фонд – там акцентът е върху приоритетите на стратегията „Европа 2020”, защото, освен от инфраструктура, имаме нужда и от иновации, и от ефективна социална политика, и от енергийна ефективност – и ние работим с България по такива проекти и в момента“, допълни Лиероп.
Министърът по управлението на еврофондовете Томислав Дончев обаче заяви миналата седмица, че е дошъл краят на щедрото финансиране на проекти. ЕС ще постави акцент и върху т. нар. „зелена” инфраструктура през новия програмен период, заяви тогава Дончев.
Днес депутатът от Коалиция за България Меглена Плугчиева коментира в Русе, че очакванията на управляващите България да получи 16 млрд. лева еврофинансиране за следващия програмен период може и да не се сбъднат заради сложната ситуация в еврозоната и опасността бюджетът на Европейския съюз да бъде намален.