IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пет проекта кандидатстват за третия диаметър на метрото

В София днес беше открит най-големият тунел на подземна железница в Европа

15:13 | 20.06.11 г. 3
Пет проекта кандидатстват за третия диаметър на метрото

Пет проекта за трасето на третия метродиаметър са внесени за разглеждане в столичната община. Това съобщи директорът на „Метрополитен“ ЕАД инж. Стоян Братоев при днешното официално откриване на най-големия тунел при метростанция 8, част от втория лъч, който свързва столичните квартали "Надежда" и "Хладилника".

За строителството на третата отсечка на метрото ще се търси и европейско финансиране, припомни Братоев. Целта е проектът да се подготви бързо, така че България да се възползва от средства от европейските фондове при изграждането на метрото за програмния период от 2014 г. до 2020 г.

Тунелът, който минава под ЦУМ и Булбанк, е най-големият в Европа с дължина 108 метра, 18 метра височина, широчина 22 метра и сечение от 258 кв. м. Проектът е бил изпълнен за 164 дни.

Очаква се след няколко дни да започне и пробивът от този тунел към НДК. Самата метростанция 8 ще бъде готова за довършителни работи през август.

Кметът на София Йорданка Фандъкова посочи, че е готов и проектът за реставрация и консервация на археологическите ценности, открити по време на строителството на метрото.

Той се осъществява по Оперативна програма „Регионално развитие“ и е на стойност 16 млн. лв. Строителството е осъществявано по специален способ, така че да бъдат подходящо експонирани откритите антични ценности. Над самата местростанция ще бъде изграден античен комплекс с площ от 19,5 дка, поясни още Фандъкова.

Следващата седмица ще бъде пуснат и затвореният заради метрото под надлез „Надежда“ булевард „Ломско шосе“, в отсечката от ул.“ Бели Дунав“ до надлез „Надежда“.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:40 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 3 rate down comment 1
STRAHO
преди 13 години
Похвално е усърдието с което развиваме столицата си! Има обаче някакви си 300 000 - 350 000 в пристанищното градче ВАРНА които също имат нужди! Да не говорим за ползите за държавата ни от развитие на пристанищната инфраструктура. Ако погледнем икономическите географски карти ще забележим че при всички развити държави пристанищните градове са дори по развити от столиците! При нас разбира се икономическата мисъл е различна! Преди време дори за пристанище в София е имало напъни. Друг пример е Кремиковци които например би бил по жизнеспособен край Бургас например. У нас приоритетите почти винаги са сбъркани. Логично като следствие сме си най -бедни!:) ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 1
FINTA
преди 13 години
Aйде да престанем да мрънкаме поне веднъж, а? Как пък ви не умръзна бе? Строи ли се? Строи се! Факт. Сега дали е най-големия или не, не е толкова важно! Важното е да се пусне в срок!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 11
mapto
преди 13 години
"Тунелът, който минава под ЦУМ и Булбанк, е най-големият в Европа с дължина 108 метра, 18 метра височина, широчина 22 метра и сечение от 258 кв. м."Хаха, само ограничен политически комплексар може да каже такава глупост. Не съм експерт, но въпреки това съм виждал по-големи тунели (напр. при Canada Water в Лондон). Изобщо, тия трябва да ни мислят за големи чобани, че да повярваме, че хем са безкрайно корумпирани и неефективни, хем могат да постигнат някакво уникално инженерно творение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още