Предложения за промоционални програми, които ще рекламират български хранителни продукти в страни извън ЕС, са постъпили в земеделското министерство. България ще бъде координатор на проекта „Мултинационална промоционална програма за млечни продукти в трети страни (Русия и ОАЕ)“, съобщиха от Министерството на земеделието.
Национална асоциация на млекопреработвателите (България) ще рекламира млечни продукти в Русия и ОАЕ съвместно с Група от млекопреработватели (Чехия). Ще се правят промоции на млечните продукти: бяло саламурено сирене, кашкавал, Аkawi, класически Edam и Еmmental, кисело мляко, сухи продукти (сухи млека и суроватка на прах) и концентрирани млека.
Асоциация на млекопреработвателите в България ще представя на пазарите в ОАЕ и Австралия млечните продукти: бяло саламурено сирене, кашкавал и кисело мляко със закваска Лактобацилус булгарикус. Кампанията „Европейски млечни продукти всеки ден” ще продължи три години.
50% от средствата за промоциите са от Европейския съюз, 30% е националното съфинансиране, останалите 20% се покриват от организациите на производителите на съответните продукти, уточниха от Министерството на земеделието и храните.