IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

19 фирми и обединения искат да модернизират ж.п. участъка Септември–Пловдив

Индикативната стойност на проекта е 359 млн. лв., след модернизацията влаковете ще могат да се движат с до 160 км/ч

15:12 | 08.02.11 г.
Автор - снимка
Създател
19 фирми и обединения искат да модернизират ж.п. участъка Септември–Пловдив

Общо 19 фирми и обединения кандидатстват за изпълнител в обявения от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) търг за модернизация на железопътния участък Септември–Пловдив. Това стана ясно при отваряне на офертите на кандидатите днес в НКЖИ.

Проектът е с индикативен бюджет от 359 млн. лв и се финансира по Оперативна програма (ОП) "Транспорт". Съществуващата двойно електрифицирана ж.п. линия Септември – Пловдив е с обща дължина 53 км.

Обществената поръчка е разделена на три части: позиция 1 - модернизация на отсечката Септември - Пазарджик, включително гарите Септември и Пазарджик; позиция 2 – модернизация на отсечката Пазарджик - Стамболийски, включително гарите Огняново и Стамболийски; позиция 3 - модернизация на отсечката Стамболийски - Пловдив, включително гара Тодор Каблешков.

Кандидатите, подали оферти за модернизацията, са:

1. „Терна” АД, Гърция
2. Консорциум „Светелски- РВП Кьоне”
3. Консорциум „СО-ВА Инженеринг 1”
4. “Чи. Ем. Чи.- Акмар – Джойнт Венър” Равена, Италия
5. „Пор Технобау унд Умвелт” АД, Австрия
6. Консорциум „Салчеф – Енергоремонт”, Италия
7. Обединение „ БТП – ГБС (ЖП линия Септември - Пловдив )”
8. Обединение „Азви – СПХ”
9. Консорциум „ЛВ – СТ”
10. ДЗЗД „Ай Джи Ей жп инфраструктура Консорциум”
11. Консорциум „БГ – ЖП – ИНФРА”
12. Консорциум „Железопътни магистрали”
13. „ОХЛ ЖС” АД, Чешка Република
14. Консорциум „Алпине Бау – Х.Ф.Вибе”
15. Обединение „Трансеуропа Асигния – Махента
16. „Актор”, Гърция
17. Консорциум „Страбаг – Железопътно строителство”
18. „Пицароти ИПС” ДЗЗД
19. Консорциум „Туци – Мавимекс”

Целта на проекта е да се постигне оперативна съвместимост на българската и европейската железопътна инфраструктура, както и скорости на влаковете от 160 км/ч, коментират от НКЖИ. Заради предвижданите високи скорости при модернизацията ще бъдат премахнати всички съществуващи ж.п. прелези по линията и пресичането й с автомобилните пътища ще става чрез надлези или тунели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още