IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

С 2,3 млн. лв. тестват Общия генерален план за транспорта

Ще се правят допълнителни трафик прогнози

18:17 | 19.01.11 г.
Автор - снимка
Създател
С 2,3 млн. лв. тестват Общия генерален план за транспорта

Министерският съвет предостави допълнителни 2,3 млн. лв. по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) за 2011 г. Средствата са за финансиране на договор за обществена поръчка - тестване и практическо прилагане на транспортния модел, разработен в Общия генерален план на транспорта.

Общият генерален план на транспорта е разработен от експерти на консултантската фирма АЕКОМ (приемник на Фейбър Монсел ООД), които печелят обявена през 2007 г. от транспортното министерство обществена поръчка. С дружеството Фейбър Монсел ООД е сключен договор за 7 млн. лв. (с ДДС), уточниха от транспортното министерство. Изработеният генерален план бе представен през лятото на 2010 г. Той анализира пътната инфраструктура – пристанища, жп линии, пътища, летища и дава препоръки за развитие на транспортния сектор.

В края на 2010 г. Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Министерството на регионалното развитие и благоустройството обявяват втора обществена поръчка за тестване и практическо прилагане на транспортния модел, разработен в Общия генерален план на транспорта. Тогава се предлага допълнителните анализи да се правят от изпълнителите на основния договор.

Според днешното решение на кабинета проектите, чрез които ще бъде тестван моделът на Общия генерален план за транспорта, са автомагистрали „Струма” - лот 3, „Марица”, „Хемус”, „Черно море”, „Рила” (Дупница - Самоков) „Кърджали – Подкова”, СОП - гара Яна и Габрово (обход на Габрово, тунел „Шипка”), съобщават още от Министерския съвет.

С гласуваните 2,3 млн. лв. ще се правят допълнителни, по-детайлни и подробни социално-икономически анализи, трафик прогнози и анализи разходи-ползи за пътните проекти.

Според МРРБ моделът трябва да бъде тестван, за да бъде преценена неговата приложимост при изготвянето на апликационни форми за финансиране на пътните проекти по линия на Кохезионния фонд на ЕС.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:35 | 31.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още