IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

СЕП: До края на годината от всяка сметка ще се правят мобилни преводи

След проведените тестове реалният пазарен старт на мобилните разплащания предстои през следващото тримесечие

16:17 | 15.04.10 г.
Атанас Шарков. Снимка: Личен архив
Атанас Шарков. Снимка: Личен архив

Атанас Шарков е главен оперативен директор на СЕП България. Той е с 13 години опит в сферата на IT иновациите. През 1998 г. основава телекомуникационния оператор Некском България АД. Създател е на СЕП България, която е 74% собственост на публичното дружество Адванс Екуити холдинг АД.

През септември 2009 г. СЕП даде начало на пилотен проект за мобилни разплащания в България. Компанията тогава обяви, че планира да стартира услугите: банкиране чрез мобилния телефон, „електронно портмоне“ (за потребители), приемане на мобилни плащания (услуга за търговци).

- Г-н Шарков, приключи ли пилотният проект, стартирал в края на септември 2009 г.?

Използвахме пилотния проект за сътрудничество с нови технологични партньори и търговци. Другата ни основна задача през това време бе да обучим хората, които след това ще предлагат и обслужват мобилни плащания. Тази цел е успешно постигната и сме готови за пазарен старт. В следващото тримесечие ще предложим мобилните преводи и плащания на широк кръг потребители, а до седмици ще обявим кога ще се случи това като точна дата.

- Колко банки участват в проекта в момента?

Основните ни партньори в момента са Алианц Банк България и Пощенска банка. Общо достъп до системата ни за електронни услуги имат пет банки, а с още няколко приключваме преговори. Очакваме до края на годината всеки потребител с банкова сметка да може да нарежда мобилни преводи.

- Колко СИМ карти и електронни портмонета участват в проекта в момента?

В рамките на пилота потребители на услугите ни можеха да станат ограничен кръг хора - служители на компанията и основните й партньори – мобилния оператор Globul и Aлианц Банк България. Затова към момента са активни около 300 СИМ карти с услугата „Мобилен портфейл” в София. След пазарния старт очакваме бързо да привлечем потребители. Услугите ни са максимално сигурни, съвместими с всички модели телефони и много лесни за употреба. Имаме и подкрепата на партньорите ни, така че ще се изненадате колко бързо мобилните плащания ще станат масова електронна услуга.

- Вчера Банка ДСК оповести, че планира да предложи на клиентите си услугите ви до края на 2010 г., означава ли това, че тогава ще стартира проектът?

Пазарният ни старт ще се състои в следващото тримесечие. До края на годината Банка ДСК от своя страна ще предложи на клиентите си възможностите на мобилните плащания и преводи.

- Планира ли СЕП България увеличение на капитала?

На 17 февруари тази година СЕП увеличи двойно капитала си - от 5 млн. на 10 милиона лева, по този начин осигурихме стабилност на планираните инвестиции.

- Какъв е графикът за реализиране на проекта в следващите две години?

В близките месеци ще се стремим да популяризираме мобилните преводи, международният опит сочи, че тази услуга носи най-много стойност за клиентите. Удобството да нареждаш банкови преводи по всяко време и навсякъде е несравнимо.

В момента гореща тема по света е използването на мобилния телефон като маркетинг канал. Ние също работим в тази насока и в бъдеще ще предложим програми за лоялни клиенти, мобилна търговия и мобилен маркетинг. Тези услуги ще бъдат въведени постепенно, вероятно от средата на 2011 г.

- Колко мобилни оператора и търговци очаквате да се включват в проекта през тази година?

Globul ще е първият мобилен оператор, който ще въведе услугата на пазара и ще я предложи на клиентите си. Същевременно водим активни разговори и с другите два големи телекома в България и се надяваме до края на годината 100% от потребителите да имат достъп до системата ни за мобилни плащания.

Партньорската ни платформа е отворена за всеки, желаещ да се включи в нея. Мобилните плащания носят много ползи за самите търговци - подобрено обслужване на потребителите чрез нови канали, повишена производителност, заради по-ниския риск от грешки и намаленото време за покупка, възможност да се предостави по-висока стойност за клиентите чрез маркетингови промоции от телефона. Все повече търговски вериги ще искат да се възползват от тези нови перспективи. Очакваме „бум” на включващи се в платформата ни търговци.

- Какви са очакванията ви за приходи и печалба през следващите няколко години и какъв е резултата за миналата година?

Ние сме иновативен проект, в които до момента бяха инвестирани значителни средства за разработка на услугите. Заложили сме оперативна загуба за настоящата година. Пазарното ни влизане тази година ще определи евентуалните печалби след това, но плановете ни са да излезем на оперативна печалба още през 2011 г.

Свързани компании:

Адванс Екуити Холдинг АД (в ликвидация)(ADVE)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:43 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още