IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Иван Иванов: Интернет е като дишането. Използваш го, за да живееш

В България банерът работи, казва управляващият директор на Zed digital Cybermark, допълвайки, че от Новата година очаква работещи инструменти за измерване аудиторията на сайтовете

08:16 | 21.12.07 г.
Иван Иванов. Снимка: Личен архив
Иван Иванов. Снимка: Личен архив
Управляващият директор на Zed digital Cybermark Иван Иванов е основател и един от създателите на Dir.bg. Има 12-годишен опит в областта на интернет, интернет маркетинг и реклама, стратегии за разработка, развитие и налагане на интернет продукти и утвърждаване на интернет марки. Автор е на статии за интернет комуникации, ползваемост на интернет сайтове и онлайн маркетинг.

 
- Г-н Иванов, вие винаги сте били оптимист по отношение на развитието на интернет в България, оправдават ли се очакванията ви до момента?

 
Абсолютно! Още от първите му стъпки в България, винаги съм усещал и вярвал в неограничените му възможности. Това ми усещане не ме е подвело нито веднъж до момента.

 
- Кой ползва интернет в България? Кога и защо според вас?

 
Всеки, който има възможност, използва интернет, а започне ли веднъж, е много трудно да спре. Тогава използването става по всяко време и за абсолютно всичко, което му хрумне. Той е като дишането. Използваш го, за да живееш.

 
- Какво е състоянието на интернет рекламния пазар?

 
Все още малко странно. Наред с превръщането му в сериозен бизнес и нарастващите парични потоци, които се изливат в него, продължава партизанщината, дребните интрижки, заяжданиците и всички други пречещи му да се развива глупости. Нищо ненормално за България.

 
- Каква е ролята на интернет в медия микса в България? Присъства ли тази медия все повече при медия планирането?

 
Зависи от рекламодателя и най-вече от агенцията, която го обслужва. Тези, които могат да планират интернет кампании, се броят на пръсти. Другите използват първите или пък въобще не предлагат на клиентите си подобни услуги. Обемите, които обслужва Zed digital Cybermark, се увеличават непрекъснато и все повече клиенти ни се доверяват, защото разбират силата на този маркетингов канал.

 
- Какво съветвате вашите клиенти – как присъствието им в интернет да бъде най-ефективно?

 
Опитваме се да им предложим стратегия, а не еднократно решение. Смея да твърдя, че познаваме този канал повече от перфектно и това е конкурентното ни предимство пред всички. За всеки клиент предлагаме индивидуално решение, без да използваме готови рецепти. Според нуждите му и според целите му. Нямаме неуспяла стратегия до момента.

 
- Като чуят интернет реклама, повечето хора си представят основно банери? Каква според вас е ефективността на банерите и какви са другите успешни рекламни канали?

 
Не само повечето хора, но и повечето рекламодатели си представят основно банери, защото такава е конюнктурата в момента. Основно се предлагат банери. Най-важното обаче, е че в България банерът работи, колкото и да се опитват да го очернят.

 
- Какво се случи в областта на интернет през изминалата 2007 г.? Кои според вас са най-значимите събития (сливания, придобивания, нови играчи, услуги)? А кои са „най-големите” на пазара?

Лично за мен през 2007 година не се случи нищо, което да заслужава да бъде споменато. Имаше някакви покупки, сливания и т.н., но на този етап те не променят по никакъв начин конюнктурата. Общо взето реката си течеше в коритото. По отношение на големите играчи също нямаше някакви значителни промени. Големите играчи са си същите, някои от тях позападнаха малко, други се поиздигнаха, но отново нищо чак толкова интересно.

- Какви са очакванията ви за 2008?

 

Само положителни, както винаги. Най-голямата ми надежда е в това през 2008 да имаме най-после инструменти за измерване на аудиториите на сайтовете, а още повече се надявам те да са работещи.

 
- Cybermark вече е част от Zed digital, защо се решихте на това партньорство?

 
Ние винаги сме били пионери в този бизнес и за нас възможността да възприемем и научим нещо ново е основен мотиватор. Zed digital бяха изключително впечатлени от нашия опит в интернет маркетинга и въобще не се поколебаха да ни предложат своето партньорство. България е единствената от 60-те държави, в които те имат партньори и където компанията партньор запазва и своето име. Zed digital Cybermark ще бъде регионален хъб, както на Zed digital така и на Zenith Optimedia.

 
Zed digital има изключително голям опит в мобилния маркетинг и маркетинга за търсещи машини. Техният опит ние ще пренесем и в България.

- Вашето новогодишно пожелание/послание към българския интернет потребител?

 
Да са живи и здрави, защото без тях сме за никъде.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още