Как ще спечелите пазарен дял от вече утвърдените играчи на пазара?
Не сме тук, за да се конкурираме с когото и да било, а да си проправим собствен път. Всички знаем колко динамичен и конкурентен е пазарът на смартфони. Ето защо се придържаме към философията си да правим правилното нещо по правилния начин.
Планирате ли други ключови партньорства като това с ZEISS? В кои области?
Стратегическото, дългосрочно партньорство с ZEISS е ключово за нас. Както споменах, действаме стъпка по стъпка и се уверяваме, че правим всичко правилно. Продължаваме да фокусираме усилията си в задълбочено проучване и развитие. Над 12 хил. души от екипа ни работят в 10 развойни центъра по света, а това са над 75% от работната ни сила.
От друга страна, глобалното ни партньорство с ZEISS, протича през vivo ZEISS Imaging Lab, а това да продължим да разширяваме възможностите и перфектното качество на снимане на телефоните е наш главен фокус. Определено може да видите напредъка, който постигнахме в това през последните две години в нашия най-нов флагман – vivo X80 Pro. Както ние, така и ZEISS, силно вярваме, че има много възможности за растеж, така че следете бъдещите ни разработки.
Какви са очакванията Ви за продажбите на смартфони на vivo в Европа, като се има предвид настоящата икономическа криза?
Отново, стъпка по стъпка, правейки правилното нещо по правилния начин. Постигнахме невероятен растеж през 2021 г. като наша пълна календарна година в Европа, а в няколко европейски държави вече сме извън категорията „Други“, като Австрия например, където сме на четвърто място, и в Чехия, където сме на пето сред смартфон брандовете... Така че искаме да продължим да растем по устойчив и здравословен начин. Същевременно този устойчив растеж означава допълнителен растеж на повече европейски пазари. Към началото на юли ще присъстваме на 21 пазара в Европа с, както споменах по-рано, над 200 души в екипите в отделните държави и с над 90, които ни подкрепят от европейската централа. Уверен съм, че 2022 г. също ще бъде силна година за vivo.