На база на обратната им връзка ние се фокусирахме върху батериите с по-голям живот, а серията vivo Y е лидер в този сегмент. Фокусираме се и върху дизайна и лесното използване, което е плюс на нашите телефони със своята изчистена и минималистична версия на операционната система Android, както и върху камерата – при V серията ни акцентът е върху предната камера заради поколението на Snapchat, TikTok и Instagram. В X серията пък са най-добрите ни камери, а резултатите са много впечатляващи в резултат на съвместната инженерна работа с ZEISS. На този етап другите ни брандове, като ориентираният към гейминга iQOO, както и таблетите, носимите ни устройства и други, които предлагаме в Азиатско-Тихоокеанския регион, тук остават на заден план.
На каква стратегия ще разчита vivo в региона що се отнася до продажбите и устройствата?
Що се касае до Европа, на първо място ще имаме „повече локален, повече глобален“ подход. Имаме изключително силен екип от над 200 експерти в европейските ни офиси. Те имат богат опит в индустрията за смартфони, както и в потребителската електроника, автомобилния сектор, бързооборотните стоки, тъй като се фокусираме повече върху дълбокото разбиране на спецификите на всеки отделен пазар. Същото важи и за България, където тъкмо навлязохме и планираме да продължим да изграждаме силен местен екип.
Това, което трябва да направим като нов бранд, е да спечелим доверието и вниманието на нашите партньори и потребители, така че те да бъдат уверени, че vivo е невероятна марка смартфони. Така че поддържането на разговори с операторите, търговците на дребно, както и с каналите за онлайн продажби и с местата, където повечето потребители предпочитат да видят, тестват и купят смартфон, е пътят напред. Както знаете, на определени пазари близо 90% от клиентите предпочитат да купят смартфона си през каналите на операторите и да ги комбинират с план, който отговаря максимално на нуждите им, докато на други близо 70% от хората предпочитат да купят устройството си от любимия си търговец на дребно или от онлайн магазин. Да присъстваме на тези места за продажби е първата ни задача.
Второто нещо, което скромно мога кажа, че абсолютно изпълняваме, е свързано с качеството, надеждността и лесното използване на устройствата. Уверяваме се, че всяко едно устройство, което предлагаме, независимо дали е смартфон, чифт слушалки или безжично зарядно, е нещо повече от сумата на своите части. Искаме да сме сигурни, че след като използват две или три години, потребителите ще погледнат назад и ще си кажат: „Е, това беше наистина добра покупка“, а след това да се върнат в магазина и да си купят още едно устройство на vivo.
Към какъв пазарен дял се прицелвате в региона и в България тази година?
Като се има предвид, че тепърва прохождаме в България, че сме сравнително непознат бранд, освен за най-запалените потребители, както и че имаме много прагматичен подход към пазарния растеж – стъпка по стъпка, ще бъдем много щастливи, ако излезем от категорията „Други“ в докладите на водещите анализаторски компании. За нас е приоритет да спечелим доверието и вниманието на партньорите и клиентите, а резултатите в продажбите ще последват.